ابر و باد در هفته هوای پاک قم آبروداری کردند

  • کد خبر : 356041
  • 25 دی 1399 - 12:55
ابر و باد در هفته هوای پاک قم آبروداری کردند

مهران حیدری بنی روز پنجشنبه در گفتگو با نیوز گفت: از روز جمعه آسمان شهر قم کمی تا قسمتی ابری بوده و دمای هوا حدود دو درجه گرمتر می شود و بیشینه و کمینه آن به ترتیب ۱۴ و صفر درجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد از اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه کمی افزوده شده و ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، اظهار داشت: خوشبختانه با ورود موجی از تراز میانی جو، شاهد افزایش ناپایداری هوا بوده و کیفیت هوای شهر قم پس از یک هفته بهتر خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان قم در پایان با بیان اینکه در هفته آینده بارش های اندکی در استان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در مجموع بهمن ماه کم بارانی پیش رو داریم و امیدواریم در اسفندماه شرایط جوی کمی تغییر یافته و شاهد افزایش بارندگی ها باشیم.

گفتنی است ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است و هفته هوای پاک در سال جاری با شعار “هوای پاک، تعهد مسؤولان و مشارکت مردم” از روز جمعه ۲۶ دی ماه آغاز و تا روز پنجشنبه دوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در هفته گذشته همراه با پایداری جو و بروز پدیده وارونگی دما در کلانشهرهای کشورمان، غلظت آلاینده های جوی در هوای شهر نیز قم به شدت افزایش یافته و در تمام روزها شاهد آلودگی هوا برای گروههای حساس و عموم مردم بودیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356041

برچسب ها

ثبت نظر

-