مادری که فرزند خود را در خواب کشت!

  • کد خبر : 355762
  • 25 دی 1399 - 1:26
مادری که فرزند خود را در خواب کشت!

قتل فرزند توسط مادر

 حدود ساعت ۳ بامداد سه‌شنبه مأموران پلیس ۱۱۰ از حمله زنی میانسال به فرزندانش در خانه شان با خبر شده و بلافاصله به محل حادثه در ملارد رفتند. مأموران به محض ورود با پیکر خونین دو کودک و زنی جوان رو به رو شدند و مادر خانواده به‌ نام طاهره ۴۷ ساله که عامل این حمله خونین و از اتباع افغانستان بود دستگیر شد.
قتل فرزند توسط مادر بیمار

اظهارات داماد خانواده

پس از انتقال مجروحان به بیمارستان مشخص شد محدثه ۱۱ ساله به علت شدت جراحت و خونریزی به قتل رسیده است اما فرزانه ۲۳ ساله و دختر کوچکش از مرگ نجات یافتند. داماد خانواده که تنها شاهد این ماجرا بود به مأموران گفت: مادرزنم طاهره بیماری روانی دارد و دارو مصرف می‌کند. او قبلاً یک بار ازدواج کرده و طلاق گرفته بود و از این ازدواج دو دختر دارد دختر بزرگش چندی قبل به همراه شوهرش به کشور سوئد مهاجرت کردند. مدتی بعد هم با مردی دیگر ازدواج کرد اما وقتی محدثه را باردار بوده شوهرش او را رها کرده و به افغانستان برگشته بود. او هم با فرزندانش تنها در ملارد زندگی می‌کرد. وضع مالی خوبی نداشتند اما از وقتی که به بیماری اعصاب مبتلا شده بود وضع زندگی شان خیلی به هم ریخته بود. وقتی من با فرزانه ازدواج کردم او و محدثه به خانه ما آمدند و با ما زندگی می‌کردند؛ چند ماه قبل مادرزنم حدود ۲۵ روز در بیمارستان روانی بستری شد و بعد از مرخصی هم باید مدام دارو مصرف می‌کرد اما انگار چند شب بود که داروهایش را نمی‌خورد.
>>>بیشتر بخوانید:

برائت زوج جوان از قتل بعد از نبش قبر

قتل شوهر صیغه‌ای با لوله آهنی

قاتل از کار خود پشیمان نیست

وی درباره این حادثه هولناک گفت: حدود ساعت ۱ نیمه شب من و همسر و دختر کوچکم در اتاق خوابیده بودیم که ناگهان با صدای گریه دخترم از خواب بلند شدم اتاق تاریک بود ناگهان مادر زنم را دیدم که با چاقو بالای سر همسرم ایستاده تا به خودم بیایم همسرم را زد من به زحمت چاقو را از او گرفتم در حالی که همسرم را زخمی کرده بود چراغ اتاق را روشن کردم و دیدم دخترم را هم زده است. بعد به اتاق دیگر رفتم که محدثه – خواهرزنم خوابیده بود- وقتی لامپ اتاق را روشن کردم دیدم که دختر بیچاره غرق در خون در رختخوابش افتاده است.
زن میانسال که توسط مأموران پلیس بازداشت شده بود به کلانتری منتقل شد اما این زن در بازجویی‌ها پس از اقرار به جنایتی که مرتکب شده بود مدعی شد از کاری که انجام داده اصلاً ناراحت و پشیمان نیست.
این متهم درباره انگیزه خود از این جنایت گفت:سال‌ها پیش شوهرم مرا رها کرد و رفت من برای بزرگ کردن این سه دختر خیلی سختی کشیدم به همین خاطر هم بیمار شدم. پول نداشتیم گرسنه بودیم خانه‌ام سرد بود؛ از این شرایط خسته شده بودم چند وقتی بود که تصمیم گرفته بودم همه خانواده‌ام را بکشم تا از این همه بدبختی راحت شویم. وقتی همه خوابیدند با چاقویی که از آشپزخانه برداشته بودم اول دختر کوچکم را کشتم بعد رفتم به اتاقی که دختر و نوه‌ام خوابیده بودند اول یک ضربه به پهلوی نوه‌ام زدم بعد دختر دیگرم فرزانه را با چاقو زدم و می خواستم همه را بکشم.
این متهم هم اکنون برای بازجویی‌های بیشتر و تکمیل پرونده در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس غرب استان تهران قرار دارد.

نگاه کارشناس

فهیمه محمدیان، کارشناس مرکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتطامی غرب استان تهران؛
متهم، زنی چهل‌وهفت ساله و مطلقه از اتباع افغانستان است که از حدود سی سال قبل در ایران زندگی می‌کند. وی سابقه چندین بار بستری در بیمارستان روانی را دارد اما تابحال رفتارهای خشونت‌آمیز نشان نداده بود. در این جنایت نبود سلامت روان عامل بسیار مهمی در بروز این اتفاق است. متهم دچار اختلال روانی است حالات و رفتار وی نشان از این دارد که از توانایی ذهنی کاملی برخوردار نبوده و بواسطه این اختلال بر عملکرد خویش تسلط کامل ندارد و نمی‌تواند همانند افراد سالم تصمیم‌گیری کند. این اختلالات فرد را دچار جنون می‌کند و موجب زوال اراده و قدرت تصمیم‌گیری و در نهایت سبب ارتکاب جرم می‌شود. نکته مهم در این پرونده توجه به کنترل این نوع بیماران است کوتاهی دراین مورد آسیب‌های جبران‌ناپذیری به‌همراه دارد و مسأله مهم دیگر در این پرونده وجود فقر مالی در این خانواده و نبود امکانات کافی در خصوص نگهداری از این فرد در مراکز اعصاب و روان است.

جام جم آنلاین

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=355762

برچسب ها

ثبت نظر

-