تصادف ساختگی برای اخاذی از خودرو های لوکس

  • کد خبر : 355752
  • 25 دی 1399 - 1:06
تصادف ساختگی برای اخاذی از خودرو های لوکس

 

تصادف ساختگی برای اخاذی

تصادف ساختگی برای اخاذی

شامگاه یکشنبه بیست ویکم دی امسال راننده خودروی پورشه‌ای در نیاوران با خودروی پژو۴۰۵تصادف کرد. سه سرنشین پژو از خودرو پیاده شده و از راننده پورشه خواستند ۵۰۰ هزار تومان به آنها بدهد تا ماشین را تعمیر کنند و نیازی به استفاده از بیمه نباشد.

این پیشنهاد برای راننده پورشه آشنا بود. حدود یک ماه قبل هم او با خودروی پژویی تصادف کرده بود و سرنشینان آن با گرفتن ۵۰۰هزار تومان رضایت داده بودند. همان‌جا بود که فهمید این افراد شیاد هستند و تصادف ساختگی راه می‌اندازند تا رانندگان خودروهای لاکچری را مقصر نشان دهند.

او داخل خودرو نشست و با پلیس ۱۱۰ تهران تماس گرفت و برای دستگیری این افراد کمک خواست. سرنشینان خودروی پژو که متوجه تغییر رفتار راننده شده و فکر می‌کردند ماجرا لو رفته، قصد فرار از محل را داشتند که با حضور گشت پلیس در محل، ناکام مانده و از سوی مأموران کلانتری نیاوران بازداشت شدند.

این افراد برای تحقیقات به کلانتری منتقل شدند اما زمانی که مأموران خودروی آنها را بازرسی کردند، دفترچه خاطراتی یافتند که در آن نام فهرست ۶۰خودروی لاکچری، محل تصادف با آنها، میزان پولی که به بهانه خسارت دروغین از رانندگان در محله های شمال تهران دریافت کرده بودند و نام برخی از رانندگان را نوشته بودند.

دفترچه ای که راز مجرمان را فاش کرد

کشف این دفترچه راز فعالیت مجرمانه متهمان را فاش کرد. متهمان که سه برادر بودند دربازجویی‌ها اعتراف کردند مدتی است در محله‌های شمال تهران تردد و با شناسایی خودروهای لاکچری به‌گونه‌ای در مسیر آنها قرار می‌گرفتند و تصادف می‌کردند که رانندگان پولدار مقصر شوند.

در ادامه به بهانه این‌که اگر پول دهند شکایت نمی‌کنند از رانندگان اخاذی می‌کردند. متهمان جزئیات هر تصادف را در دفترچه می‌نوشتند تا بدانند در کدام محله می‌شود پول بیشتری اخاذی کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

گروگانگیری مهاجران غیرقانونی برای اخاذی‌های میلیونی

اخاذی اینترنتی با گرفتن عکس از برقراری تماس تصویری

متهمان در ادامه اعترافات خود مدعی شدند پدرشان بیمار بوده و چون هر هفته باید دو میلیون تومان برای خرید دارویش هزینه می‌کردند بنابر‌این برای تامین هزینه‌های دارو اخاذی‌ ها را آغاز کردند.

سه برادر درباره شگردشان هم گفتند؛ چندی قبل فردی در تصادف ساختگی با آنها این بلا را سرشان در آورده و از آنها پول زور گرفته بود. آنها هم تصمیم گرفتند با این روش از رانندگان پولدار اخاذی کنند.

پرونده‌ای دراین‌باره در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران تشکیل شد و متهمان برای ادامه تحقیقات، شناسایی مالباختگان و رازگشایی از دیگر جرایم‌شان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.

*عکس تزیینی است

روزنامه جام‌جم

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=355752

ثبت نظر

-