استعفاء مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی

  • کد خبر : 355301
  • 24 دی 1399 - 10:34
استعفاء مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی

 

 

«مهدی کروبی» از دبیرکلی حزب اعتماد ملی استعفاء کرد/ بر این باورم که مبارزه حزبی باید جایگزین انفعال و شخص محوری در جریان اصلاحات گردد

کروبی در این نامه تاسیس اعتمادملی در ۱۳۸۴ را «گامی در جهت اصلاحات سیاسی متکی بر سیاست ورزی تشکیلاتی» برشمرد و نوشت: بر این باورم که مبارزه حزب باید جایگزین انفعال و شخص محوری در میان جریان های سیاسی کشور به ویژه جریان اصلاحات گردد.

دبیرکل حزب اعتمادملی طی نامه‌ای به قائم مقام این حزب استعفای خود (استعفاء مهدی کروبی) را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتمادملی ایران اسلامی با صدور نامه‌ای خطاب به الیاس حضرتی قائم مقام این حزب استعفای خود را از دبیرکلی این حزب اعلام کرد.

متن استعفاء مهدی کروبی به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای حضرتی، قائم مقام محترم حزب اعتماد ملی

با سلام و آرزوی توفیق

پیرو دو نامه پیشین ام در ششم دی ماه ۱۳۹۵ و نهم خرداد ماه ۱۳۹۷ مبنی بر استعفا از دبیرکلی حزب اعتمادملی و در پی تصمیم اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور در مورد اینجانب و سه عضو لایق و ارزشمند این حزب که از بدو تأسیس، حضوری فعال در این مجموعه داشتند، بار دیگر از اعضای محترم شورای مرکزی می خواهم با تصویب درخواست استعفای اینجانب، هرچه سریعتر مطابق موارد پیش بینی شده در اساسنامه نسبت به انتخاب دبیرکل جدید اقدام نمایند.

بر این باورم که مبارزه حزبی باید جایگزین انفعال و شخص محوری در میان جریان های سیاسی کشور به ویژه جریان اصلاحات گردد. تأسیس حزب اعتماد ملی در سال ۱۳۸۴ در شرایطی که حرکت های فردی و شخصی به روش غالب سیاستمداران بدل شده بود، گامی در جهت اصلاحات سیاسی متکی بر سیاست ورزی تشکیلاتی بود که اینجانب به همراه دوستان و همفکرانم در آن مقطع به این مهم اقدام کردیم. رویکرد تشکیلاتی ام البته به دو دهه پیش از تأسیس حزب اعتماد ملی برمی گردد. در آستانه انتخابات مجلس سوم جریانی به دنبال حاکمیت مطلق یک جریان بر کشور بود که اینجانب به اتفاق دوستانی با انشعاب از جامعه روحانیت، مجمع روحانیون مبارز را تأسیس کردیم و اجازه ندادیم یک تفکر که بقایش را در حذف دیگران می دید، حاکم بر سرنوشت کشور گردد.

کار حزبی کار جمعی است و قائم به فرد نیست و اهمیت همه افراد این نهاد حزبی مهم است، که اِنشاالله فعالیت های حزب اعتماد ملی در راستای انتظارات به حقّ ملت رقم خواهد خورد. اعتماد ملی امروز یک نهاد است و دیگر منحصر به فرد نیست و به همین علت فارغ از اینکه چه کسی دبیرکل آن باشد باید به فعالیت خود ادامه دهد.

بقای ما در بقای تفکر ماست که قابل حذف نمی باشد و این حزب اِن شالله نماد این اراده اجتماعی باشد و شما هم نسل به نسل در حفظ آن کوشا باشید.

در پایان لازم می دانم مراتب تشکر و قدردانی خود را از جنابعالی قائم مقام فعلی حزب، اعضای محترم شورای مرکزی، حجت السلام و المسلمین منتجب نیا قائم مقام پیشین حزب و همچنین تمامی اعضای محترم حزب اعتماد ملی در سرتاسر کشور اعلام نمایم. توفیق و سلامت همگی شما را از درگاه احدیت مسئلت می نمایم.

۲۴ دی ۱۳۹۹

جماران

مهدی کروبی

ایلنا

>>>خبر مرتبط:

عکسی از مهدی کروبی روی تخت بیمارستان

مهدی کروبی عمل جراحی می‌شود

ملاقات کرباسچی با مهدی کروبی پس از ۱۰ سال+عکس

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=355301

برچسب ها

ثبت نظر

-