شمار فوتی‌های کرونا در استان سمنان به ۸۷۵ نفر رسید

  • کد خبر : 355208
  • 24 دی 1399 - 8:30
شمار فوتی‌های کرونا در استان سمنان به ۸۷۵ نفر رسید

به گزارش نیوز، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه سه‌شنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۷۲ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۱ هزار و ۵۸۳نفر رسید.
بنابر این گزارش، ۹۱ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۴ هزار و ۹۸۹ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.
طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و ۹۳۹ نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۱۵ هزار و ۵۸۳ مورد مثبت بیماری کووید١٩ بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.
نوید دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۲الی ۲۳ دی ماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع ویروس کرونا تاکنون به چهار هزار و ۲۹۹ نفر رسید و ۱۱ هزار و ۲۸۴ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و ۶۰۹ نفر رسید و از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۴۴ نفر فوت شدند.
شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۳۶۰ نفر رسیده است.
 به گزارش خبرنگار نیوز، سیما سادات لاری روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۸۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۲ نفر رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=355208

برچسب ها

ثبت نظر

-