۳۵ درصد تست کرونا بیماران بابلی مثبت است

  • کد خبر : 353100
  • 21 دی 1399 - 16:41
۳۵ درصد تست کرونا بیماران بابلی مثبت است

دکتر سید فرزاد جلالی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور در ساری برگزار شد، افزود : در موج سوم ویروس کرونا در استان از جمله شهرستان بابل تست حدود ۶۰ درصد از بیماران مشکوک در بیمارستان های بزرگ به خصوص بر روی افراد بزرگسال مثبت شد.

وی ادامه داد: طی سه موج کرونایی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل نتایج مثبت برای اطفال مشکوک به ویروس کرونا نسبت به افراد بزرگسال پایین‌تر بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل اظهار داشت: براساس آمار تاکنون حدود ۹ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری و درمان شدند.

جلالی تعداد بیمارانی که با علایم مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه مراجعه و به صورت سرپایی مورد ارزیابی قرار گرفتند را بیش از ۵۰ هزار نفر اعلام کرد که حدود ۱۰ درصد از جمعیت شهرستان بابل را تشکیل می دهد.

وی برای شناسایی سریع بیماران با علایم مشکوک خواهان افزایش سهمیه تست رپید اختصاصی شد و افزود: وزارت بهداشت و درمان برنامه‌ریزی برای انجام روزانه ۱۰۰ هزار تست را در دستور کار قرار داد که بر اساس جمعیت سهم مازندران حدود چهار هزار تست است که حدود یک هزار و ۵۰۰ تست سهم دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با وجود اینکه تا حدودی مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، ولی رنگ کرونایی شهرستان بابل همچنان وضعیت نارنجی را نشان می‌دهد و آمار تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل کاهشی شد.

دکتر جلالی با قدردانی از تلاش درمانگران دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل اظهار داشت: از بدو شیوع ویروس کرونا حدود یکهزار پرستار تحت استخدام این دانشگاه به ویروس مبتلا شدند که پس از بهبودی به بیمارستان های محل خدمتشان بازگشتند.

وی با اشاره به وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی استان، عادی انگاری رفتار کرونایی را دلیل اصلی این وضعیت بیان کرد و خواهان اجرای تمام مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با محدودیت ها به خصوص جریمه برای عادی انگاران کرونایی شد.

استان مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران دارد که نخستین بار ۳۰ بهمن ماه با شناسایی ۲ بیمار در بابل حضور ویروس کرونا در این خطه شمال کشور تایید شد.

طبق آخرین گزارش اکنون یکهزار و ۳۶۲ بیمار دارای علایم ویروس کرونا بستری در بیمارستان های استان مازندران بستری هستند که از این تعداد حدود ۲۳۰ نفر در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری می باشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=353100

برچسب ها

ثبت نظر

-