دریافت ۶۷۰ واحد پلاسمای کووید-۱۹ در مازندران

  • کد خبر : 353073
  • 21 دی 1399 - 16:04
دریافت ۶۷۰ واحد پلاسمای کووید-۱۹ در مازندران

 

پلاسمای کووید-۱۹

دکتر ذالفقار تقوی روز یکشنبه در حاشیه اولین جلسه شکل‌گیری مجمع خیرین انتقال خون بابل در جمع خبرنگاران بیان‌کرد: دریافت پلاسمای کووید-۱۹ و اهدای آن به بیماران با شرایط خاص انجام می شود و بیماران بهبود یافته‌ای یک تا سه ماه از دوران بهبودی را طی کرده باشند دریافت شود.

وی اضافه کرد: پلاسمای کووید-۱۹ به بیماران شدید و خفیف مبتلا به ویروس کرونا تزریق نخواهد شد و فقط به بیمارانی که ریسک متوسطی دارند تزریق می شود.

۷۰ درصد تجهیزات انتقال‌خون مازندران نیازمند بروزرسانی است

مدیرکل سازمان انتقال خون مازندران همچنین گفت: هر چند در حال حاضر هیچ مشکلی در روند فعالیت مجموعه انتقال خون استان وجود ندارد اما ۷۰ درصد از تجهیزات این سازمان در مازندران نیازمند بروزرسانی است که استفاده از ظرفیت خیرین در این مقطع بسیار گره‌گشا خواهد بود.

وی ادامه داد: به زودی مجمع خیرین انتقال خون مازندران فعالیت خود را آغاز می کند و با اولویت قرار دادن نیازمندی های انتقال خون بابل با استفاده از ظرفیت خیرین برطرف خواهد شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون مازندران به هزینه ۲۰ میلیارد تومانی بروزرسانی تجهیرات انتقال خون اشاره کرد و گفت: برخی از تجهیزات سازمان انتقال خون با افزایش قیمت چند برابری روبرو شده است که بخاطر تحریم های ظالمانه تهیه این دستگاهها با مشکل مواجه شده است.

تقوی افزود: همانند زنده یاد مهندس حسن طیبی که سازمان انتقال خون بابل را با نگاه خیرخواهانه خود احداث کرده است چهره های نیک اندیش زیادی در مازندران حضور دارند که به حساسیت و اهمیت کارهای انتقال خون آگاهی کامل یافتند و در این بخش حاضر به سرمایه گذاری شدند.

>>>بیشتر بخوانید:

رونق صنعت پلاسما در کشور سبب ارز آوری می‌شود

پلاسمای بهبودیافتگان کرونا، پادتن ویروس شاخ‌دار

کاهش هشت درصدی اهدای خون در مازندران

مدیرکل سازمان انتقال خون مازندران همچنین به کاهشی شدن اهدای خود در استان شااره کرد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال مازنی ها ۹۲ هزار واحد خون اهداء کردند که این آمار نسبت به آمار مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: در حال حاضر مشکل خاصی در تامین نیازهای خونی مراکز درمانی و بیماران خاص وجود ندارد اما انتظار می رود که تا پایان سال ۴۰ هزار واحد خون دیگر دریافت کنیم.

تقوی توضیح داد: با توجه به اینکه در سال گذشته یکصد و ۳۰ هزار واحد خون در مازندران دریافت شد، انتظار می‌رود شهروندان به صورت مستمر برای اهدای خون حاضر شوند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و امکان موجود در سازمان انتقال خون اینکه با اعلام یک فراخوان جمعیت زیادی برای اهدای خون مراجعه کنند ظرفیت دریافت خون از حجم زیاد امکان پذیر نیست و انتظار می رود که افراد به صورت مستمر خون اهدا کنند.

تقوی بیان کرد: با توجه به اینکه مازندران دارای ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی است در ماهها اخیر شاهد افزایش مصرف خون هستیم که ضروری است شهروندان برای کمک به همنوعان خود اهدای خون را با تمامی گروههای خونی مد نظر داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=353073

ثبت نظر

-