شبکه پزشکی از راه دور در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 352773
  • 21 دی 1399 - 9:46
شبکه پزشکی از راه دور در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

روح الله افشاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود: شبکه پزشکی از راه از ابتدای امسال به صورت پایلوت در شمال شرق کشور اجرا شد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب و دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان جنوبی و خراسان شمالی در ۲ مرحله به این جمع پیوستند.

وی گفت: پزشکی از راه دور اولین بار در دوران انتشار ویروس کرونا اجرایی شد و در مرحله اول مشاوره پزشکی برای بیماران درگیر کرونا انجام می‌شود.

دبیر کارگروه پزشکی از راه دور دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در مرحله اول بیمارستان‌های قائم و امام رضا (ع) مشهد مقدس به عنوان بیمارستان‌های مرجع و سایر بیمارستان‌ها مشورت گیرنده بودند اما با قرارگیری بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند و مصطفی خمینی طبس به عنوان بیمارستان مرجع کرونایی سایر بیمارستان‌ها می‌توانستند به صورت صوتی و تصویری مشورت بگیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود متخصص و فوق تخصص در شهرستان‌ها بیمارستان‌های امام رضا (ع) و رازی بیرجند هم به جمع بیمارستان‌های مرجع پیوستند و اکنون شهرستان‌ها در هشت تخصص می‌توانند غیر از بیماری کووید ۱۹ از بیمارستان‌های مرجع مشورت پزشکی بگیرند.

افشاری گفت: سیاست کلی پزشکی از راه دور این است که تمامی بیمارستان‌ها بتوانند از پزشکان متخصص بهره‌مند شوند.

وی افزود: در فاز اول پزشکان غیر متخصص به صورت صوتی و تصویری می‌توانند با متخصصان بیمارستان‌های مرجع ارتباط برقرار کنند و در فاز دوم سامانه پکس راه‌اندازی شده که شامل آرشیو تصاویر پزشکی بیماران است و متخصصان به صورت آنلاین این تصاویر را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: در مرحله سوم این طرح تجهیزات و زیرساخت‌ها برای ارتباط تصویری بیمار با پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها فراهم خواهد شد.

طرح پزشکی از راه دور در ۱۴ مرکز درمانی خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

 

>>>خبر مرتبط:

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=352773

ثبت نظر

-