ثبت نام تردد بین استانی+جزئیات

  • کد خبر : 352408
  • 20 دی 1399 - 22:01
ثبت نام تردد بین استانی+جزئیات

ایمان قربانی مشاور فرماندار تهران و رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل فرمانداری تهران اظهار کرد: درپی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا فرمانداری تهران به عنوان مرجع صدور مجوزهای ترددبین شهری خودروها مشغول به خدمت بوده که در این مدت خدمات بسیار خوبی نیز به اقشار مختلف اعم از مردم و دستگاه‌ها ارائه کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل وجود مشکلاتی، چون ازدحام و تعدد درخواست‌ها و همچنین ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، با تصمیمات اتخاذ شده صدور مجوزهای مذکور از روز شنبه ۱۳ دی تا سه‌شنبه ۱۶ دی متوقف خواهد شد.

وی افزود: پس از این تاریخ، خدمات به صورت آنلاین ارائه خواهد شد و مراجعه حضوری نداریم. همچنین آدرس سایت مذکور و نحوه درخواست و شرایط مجوز متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

اخذ مجوز تردد از فرمانداری ها

سرهنگ رضا همتی زاده با اعلام این خبر افزود: برابر مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و همچنین اطلاعیه های قبلی تردد وسایل نقلیه خدماتی، امدادی، انتظامی و نظامی، سوخت رسان، فاسدشدنی و ناوگان عمومی باری و مسافری در جاده های برون شهری مجاز است.

شرایط مجوز تردد بین استانی

وی گفت: سایر افراد شاغل در ادارات، موسسات و شرکت ها می بایست نماینده آنها جهت دریافت کارت تردد به فرمانداری ها مراجعه کنند.

رییس پلیس راه استان ایلام تاکید کرد: افراد بیمار دارای نوبت پزشکی و احضاریه های قضایی نیز به فرمانداری شهرستان های محل سکونت استان مراجعه و کارت تردد دریافت کنند.

همتی زاده یادآور شد: افرادی که نیاز به تردد ضروری بین استانی به منظور انجام مراحل پزشکی، امورات قضایی و .. دارند حتی الامکان از ناوگان عمومی مسافری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این ممنوعیت ها قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بوده و تمامی همشهریان نیز می بایست نهایت همکاری را با عوامل پلیس راه و انتظامی استان داشته باشند و از ترددهای غیر ضروری در محورهای برون شهری استان اجتناب کنند.

صدور انلاین مجوز تردد بین شهری و استانی

قربانی درباره نحوه صدور مجوز تردد بین شهری توضیحاتی داد.

ایمان قربانی مشاورفرماندار تهران و رئیس روابط عمومی واموربین الملل فرمانداری تهران اظهار کرد: درپی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعلام شده توسط ستادملی مقابله باکرونا فرمانداری تهران به عنوان مرجع صدور مجوز‌های ترددبین شهری خودرو‌ها مشغول به خدمت بوده که دراین مدت خدمات بسیارخوبی نیزبه اقشارمختلف اعم ازمردم ودستگاه‌ها ارائه شده است.

وی ادامه داد: لذا به دلیل وجود مشکلاتی، چون ازدحام و تعدد درخواست‌ها وهمچنین ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، با تصمیمات اتخاذ شده صدورمجوز‌های مذکور از روز شنبه سیزدهم دی ماه تا سه شنبه مورخ شانزدهم دی ماه متوقف خواهد شد.

وی افزود:پس از این تاریخ خدمات به صورت آنلاین ارائه خواهد شد و مراجعه حضوری نداریم، همچنین آدرس سایت مذکور و نحوه درخواست و شرایط مجوز نیز متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

ممنوعیت ورود پلاک‌های بومی شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای زرد

بیش از یک ماه است که ستاد ملی مقابله با کرونا به کمک استانداری ها محدودیت های کرونایی اعمال کرده است. شهرهای با وضعیت قرمز محدودیت های بیشتر و در شهر های نارنجی محدودیت های کمتری اعمال شده است.

حسین قاسمی در تشریح محدودیت های اعمال شده در شهرهای نارنجی و قرمز به ویژه منع ترددها گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به شهرهای زرد همچنان ممنوع است. ورود خودروهای با پلاک بومی از شهرهای زرد نیز به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع اعلام شده است.

جزییات صدور انلاین مجوز تردد بین شهری و استانی

منع تردد شبانه در کل کشور

وی افزود: در جلسه روز شنبه ۶ دیماه سال جاری ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب شد منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در شهرهای زرد هم اعمال شود در حالی که پیش تر تنها در شهرهای نارنجی و قرمز اعمال می شد، لذا فارغ از وضعیت سه گانه زرد و نارنجی و قرمز منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در همه جا اجرا خواهد شد.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز روز شنبه ۶ دی ماه سال جاری اعلام کرده بود که در حال حاضر شهر با وضعیت قرمز کرونا نداریم و ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی هستند که امیدواریم این شهرهای نارنجی نیز به مرور به سمت وضعیت زرد حرکت کنند و میزان ابتلا و بستری در شهرهای مختلف کمتر شود.

وی افزود: این دستاورد نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همه دستگاه‌های اجرایی و مردم و بازاریان و اصناف و بسیج و نیروهای انتظامی و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی است.

ممنوعیت تردد شبانه به شهرهای زرد رسید

دکتر رئیسی آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله لا کرونا را تشریح کرد. طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۹ شب الی ۴ صبح در شهرهای با وضعیت زرد نیز اجرایی می شود. اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه در راستای کنترل هرچه بیشتر ویروس منحوس کروناست و با اعمال همین محدودیت های سختگیرانه ایران موفق به کنترل پیک سوم کرونا شد. با توجه به ورود به فصل زمستان و احتمال اوج گیری مجدد بیماری کرونا در کشور ستاد مقابله با کرونای کشور تصمیم بر تداوم طرح های محدودیت تردد از جمله طرح ممنوعیت تردد شبانه گرفت. هم اکنون ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی در کشور وجود دارد و تلاش مردم و مسئولان برای
پایین نگه داشتن آمار ابتلا و تلفات ویروس کرونا جدی است.

علیرضا رئیسی با بیان آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بنابر ارزیابی‌ها و گزارش‌های تیم‌های کارشناسی مستقر در دانشگاهها، یکی از اقدامات مؤثر در مهار کرونا که هزینه کمی دارد و باعث نمی‌شود محدودیت شدید به کسبه تحمیل شود منع ترددهای درون شهری ۹ تا ۴ صبح است که قرار شد این کار در شهرهای زرد هم ادامه پیدا کند.

رئیسی افزود: در سطح دنیا اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است و این بیماری در آمریکا و اروپا رو به رشد بوده و با توجه به تغییراتی که در ویروس و رفتار ویروس اتفاق افتاده، ویروس انگلیسی چندین کشور اروپایی را درگیر کرده و تعداد مبتلایان جهانی کرونا از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است.

مبلغ جریمه تردد غیرمجاز بین استانی

سردار هاریانفر از تذکر لسانی به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو برای عدم خروج و یا ورود به شهرها خبر داد و گفت: اگر کسی به تذکرات توجهی نکند، اعمال قانون خواهد شد، که در شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه اعمال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=352408

ثبت نظر

-