رونمایی از راکت آخرالزمانی RS-28 Sarmat با قدرتی عجیب و ترسناک + عکس

  • کد خبر : 351714
  • 20 دی 1399 - 3:31
رونمایی از راکت آخرالزمانی RS-28 Sarmat با قدرتی عجیب و ترسناک + عکس
 روسیه قصد دارد از یک موشک هسته ای «توقف ناپذیر» با سرعت ۱۵,۰۰۰ مایل بر ساعت رونمایی کند که می تواند از تمام سیستم های دفاعی عبور کرده و ایالت تگزاس را به طور کامل نابود کند. راکت آخرالزمانی RS-28 Sarmat با ۲۰۸ تن وزن قرار است جایگزین موشک هسته ای ترسناک دیگری به نام R-36 شود که توسط ناتو نام Satan به معنای شیطان برای آن انتخاب شده است.  این موشک قاره پیما ۳۵ متر طول و ۳ متر قطر دارد. کرملین مدعی شده که موشک هسته ای ترسناک و جدید این کشور ۶,۲۰۰ مایل برد داشته و می تواند ۱۶ کلاهک را حمل کرده و از هر سیستم دفاع موشکی مدرن موجودی عبور کند.
موشک هسته ای
بر اساس ادعای روزنامه Zvezda متعلق به وزارت دفاع روسیه، با این مقدار کلاهک و قدرت انفجاری، موشک هسته ای RS-28 Sarmat می تواند منطقه ای به اندازه ایالت تگزاس را به طور کامل نابود سازد. معرفی این سلاح ویرانگر چندین بار به تعویق افتاده و تست های نهایی آن چندین بار به آینده موکول شده بود.
>>>بیشتر بخوانید:

اما الکسی کریووروچکو، معاون وزیر دفاع روسیه مدعی شده که این موشک دوربرد به زودی معرفی خواهد شد. وی در این باره گفته است: «باید بگویم که تست های پرتاب موشک Sarmat با نتایج مثبت تکمیل شده است. در آینده ای نزدیک تست های پروازی این مجموعه راکت را آغاز خواهیم کرد».
موشک قاره پیما و بالستیک جدید روسیه قدرتمندترین موشک هسته ای جهان

کریووروچکو در ادامه در مورد قابلیت های ترسناک این موشک قدرتمند گفت: «با توجه به قابلیت هایش، هیچ سیستم دفاع موشکی، حتی پیشرفته ترین آن ها، نیز نمی توان مانع این موشک شود». موشک RS-28 که قرار است در سیبری مستقر شود یکی از سلاح های جدید متعددی بود که ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه، در سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد. از دیگر سلاح های پیشرفته ای که توسط پوتین معرفی شدند می تواند به موشک گلایدر هایپرسونیگ آوانگارد اشاره کرد که به گفته رییس جمهور روسیه «شبیه یک شهاب سنگ، شبیه یک توپ آتشین» حرکت می کند.

سارمات RS-28»، موشک جدید روسی که تگزاس آمریکا را اب خاک یکسان می کند. -  اسلام تایمز

موشک هسته ای جدید Sarmat  که در کشورهای غربی با نام Satan-2 شناخته می شود را قدرتمندترین موشک بالستیک بین قاره ای دارای کلاهک هسته ای روسیه می دانند. این موشک ۴۰۰ برابر قوی تر از هر یک از دو بمبی است که ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم بر روی شهرهای ژاپن رها کرد. این میزان قدرت بدین معناست که موشک جدید روسی می تواند منطقه ای به مساحت انگلیس یا ایالت تگزاس را به تلی از خاکستر تبدیل کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=351714

ثبت نظر

-