گرگ ها ۶۰ گوسفند را دریدند / در زنجان رخ داد

  • کد خبر : 35163
  • 20 فروردین 1399 - 19:10
گرگ ها ۶۰ گوسفند را دریدند / در زنجان رخ داد

به گزارش نیوز، رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: گرگ‌ها با ورود به محل نگهداری گوسفندان در روستای سلمان‌لو شهرستان زنجان تعداد ۶۰ رأس گوسفند را تلف کردند.

پرویز رستمی چهارشنبه ۲۱ فروردین افزود: کارشناسان میزان خسارات حمله این گرگ‌ها به گوسفندان را درمجموع حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی اظهار کرد: در این حادثه که شب‌هنگام اتفاق افتاده، حتی یک رأس گوسفند نیز از این حمله در امان نمانده است، اگر صاحب دام، نسبت به اقدامات حفاظتی و مراقبتی اقدام می‌کرد به حتم گرگ‌ها نمی‌توانستند وارد محل نگهداری گوسفندان شوند.

رستمی تصریح کرد: محل نگهداری گوسفندان در منتهی الیه روستا قرار دارد و پنجره‌های آن نیز مشرف به بیرون از منزل است، با توجه به انباشت فضولات حیوانی، ارتفاع پنجره‌ها نیز پایین آمده بود و گرگ‌ها از این فرصت برای ورود به محل نگهداری گوسفندان، استفاده کرده‌اند.

وی افزود: این محل فاقد سگ نگهبان قوی و تنومند بود وگرنه سروصدای سگ به حتم مانع از ورود گرگ‌ها به محل نگهداری این دام‌ها می‌شد، گرگ‌ها، بدون هیچ مشکل و ترس و واهمه‌ای از فرصت استفاده کرده و بی‌آنکه صاحب گوسفندان و دیگر افراد متوجه شوند توانسته‌اند این تعداد دام را موردحمله قرار داده و تلف کنند.

رستمی با اشاره به اینکه صاحب گوسفندان، تعداد گرگ‌های واردشده به محل نگهداری را سه قلاده اعلام کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آن‌ها فرصت پیداکرده و ران یکی از لاشه‌ها را در محل دریده و خورده‌اند، این موضوع نشان می‌دهد صاحب دام‌ها، در زمان حادثه متوجه موضوع نشده و هنگام صبح از ماجرا مطلع شده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: بی‌احتیاطی در امر حفاظت و مراقبت از دام‌ها موجب این اتفاق شده است، اینکه گفته می‌شود محیط‌زیست نسبت به رهاسازی گرگ‌ها در این منطقه اقدام کرده است کذب محض است و این ادعا به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.

رستمی این گفته‌ها را شایعه دانست و از اهالی منطقه و روستائیان خواست از حاشیه‌سازی خودداری کنند و فقط نسبت به اقدامات حفاظتی و مراقبتی در برابر حمله گرگ‌ها بی‌توجه نباشند.

وی تصریح کرد: گرگ‌ها نیاز طبیعت هستند، گرگ‌ها در حالت عادی فقط جانوران پیر و بیمار را شکار می‌کنند و لذا لازم است روستائیان اقدامات تامینی را در خصوص خود مراقبتی و حفاظت از دام‌های اهلی موردتوجه قرار دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=35163

ثبت نظر

-