استفاده از هوش مصنوعی در پرواز پهپادها در رزمایش ارتش

  • کد خبر : 350853
  • 18 دی 1399 - 18:10
استفاده از هوش مصنوعی در پرواز پهپادها در رزمایش ارتش

 امیر الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به تمرین بزرگ رزم  پهپاد ی ارتش در کویر مرکزی ایران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها قبل تمرکز بسیار گسترده‌ای بر ارتقاء کیفیت و کاربرد پهپادها گذاشته بود، که به حمدالله به توان و قابلیت‌های بسیار بالایی در این خصوص رسیده‌ایم. ما در این تمرین تلاش کردیم ماحصل این چند سال پژوهش، تحقیق و تلاش را به میدان بیاوریم و این توانمندی را محک زده و ارزیابی کنیم.

وی دستاوردها و تجارب به دست آمده در تمرین بزرگ رزم پهپادی  ارتش را بسیار قابل توجه و موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: ما موفق شدیم در اولویت اول تمرین مشترکی را میان نیروهای چهارگانه ارتش با هم افزایی و هدفمندی انجام دهیم و به موفقیت و هماهنگی خوبی در حوزه عملیات پهپادی دست بیابیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، ارزیابی میدانی قابلیت سلاح‌ها و تجهیزات تولید شده برای نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران را در این رزمایش یکی دیگر از اهداف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش در کویر سمنان دانست و گفت: سلاح‌ها و بمب‌هایی که برای پهپادهای ارتش طراحی و تهیه شده بود در این رزمایش مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت، که از آن جمله می‌توان به پهپادهای مسلح به انواع تیربار و موشک‌ها اشاره کرد و به حمدلله ما توانستیم موشک هوا به هوای آذرخش را با موفقیت تست کنیم همچنین موشک هوا به سطح الماس با دقت نقطه زنی بسیار بالا با نتیجه بسیار قابل توجه و خوبی در این تمرین به کار گرفته شد.

امیر الهامی ادامه داد: پهپاد انتحاری آرش که از مسافت بسیار دوری پرواز کرده و به منطقه تمرین رسیده بود توانست با دقت بسیار بالا به هدف تعیین شده اصابت و آن را منهدم کند این پهپاد برای اولین بار از یک کابین قابل حمل به پرواز در آمد و توانست به خوبی ماموریت خود را انجام داده و هدف مورد نظر را منهدم کند.

وی با اشاره به انواع پرنده‌های بدون سرنشین مورد استفاده در تمرین بزرگ پهپادی ارتش گفت: پهپادهای مراقبت و شناسایی، ضد رادار و همچنین پهپادهای جنگ الکترونیک و رهگیر هوایی از دیگر پهپادهایی بودند که در این رزمایش و تمرین هوایی مورد استفاده قرار گرفتند. این پهپادها از جمله سلاح‌ها و تجهیزات جدیدی بود که در این رزمایش مورد ارزیابی و محک جدی قرار گرفتند، همچنین انواع تاکتیک‌ها مثل پرواز جمع با استفاده از هوش مصنوعی نیز یکی از اهداف میدانی و عملی ما بود که برای اولین بار در ایران در این تمرین مشترک به لطف پروردگار به خوبی و شایستگی انجام پذیرفت.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تمامی پهپادها، تجهیزات و مهمات‌ استفاده شده در تمرین بزرگ پهپادی ارتش را تولید داخل دانست و گفت: همه این تولیدات و محصولات توسط فرزندان این ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده که تقدیم ملت شریف ایران می‌شود این دستاوردها با اتکا به توان و تولید کاملاً بومی تولید شده‌اند و امروز در اختیار نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

امیر الهامی با اشاره به دستیابی ایران به توان پهپادی در شدید ترین تحریم‌های تسلیحاتی گفت: این محصولات در شرایط بسیار سخت تحریم و فشار همه جانبه به دست آمده و با این دستاورد ثابت کردیم، تحریم‌ها و فشارها نمی‌تواند مانع پیشرفت ملت بزرگ ایران شود. خداوند در قرآن می‌فرماید، تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَ تُذِلُ مَنْ تَشَاءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ‌ عَلَی کُلِ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ [هر کس را بخواهی، عزت می‌دهی؛ و هر که را بخواهی خوار می‌کنی. تمام خوبیها به دست توست؛ تو بر هر چیزی قادری. آل عمران آیه ۲۶].

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=350853

ثبت نظر

-