چگونه با همسر لجباز خود رفتار کنید

  • کد خبر : 350477
  • 18 دی 1399 - 11:42
چگونه با همسر لجباز خود رفتار کنید

برخورد با یک همسر لجباز می تواند یک بار ناامیدکننده باشد. خطوط ارتباطی می تواند به دلیل لجبازی و قطع ارتباط شما با او قطع شود. اجتناب از برقراری ارتباط، به جای شروع مکالمه ای که ناگزیر به مشاجره منجر می شود، گاهی اوقات می تواند آسان باشد. با این حال، برای سلامتی و سلامت عقل شما مهم است که همیشه با لجبازی او عصبانی نشوید . برای بازگشایی موفقیت آمیز خطوط ارتباطی، این مراحل را دنبال کنید.

 

همسر لجباز

مرحله ۱

 تصمیم بگیرید که مسئله مورد بحث چقدر برای شما مهم است. همه مسائل برابر نیستند. نحوه پیش رفتن شما برای ادامه مکالمه با توجه به اهمیت موضوع برای شما مشخص خواهد شد.

مرحله ۲

بدون پیش داوری در مورد سخنان همسر لجباز خودتان گوش دهید. گفته های او را براساس استدلال های گذشته تفسیر نکنید، فقط گوش دهید. برای او مهم است که احساس کند ایده هایش شنیده می شوند و تایید می‌شوند.

 

همسر لجباز

 


>>>بیشتر بدانید: زن خوب در مقابل همسرش چگونه رفتار می‌کند؟


مرحله ۳

سوال بپرس. اگر بخشی از گفته های همسر لجباز شما وجود دارد که شما آن را نمی فهمید یا قابل فهم نیست، از او بخواهید آن را توضیح دهد . پرسیدن سوال و فرصت دادن به او برای بیان کاملتر عقیده، این حس را در او افزایش می دهد که در حال گوش دادن به او هستید و نظر او را جدی می گیرید.

مرحله ۴

با آرامش کاملاً دیدگاه یا موضع خود را در مورد موضوع توضیح دهید. دانش خود را نادیده بگیرید ؛ همه چیز را توضیح دهید مهم است که شما اصرار داشته باشید که او به شما گوش می دهدو احترامی را که هنگام صحبت برای وی قائل بودید به شما بدهد. افراد لجباز غالباً حرف دیگران را گوش نمی دهند، بنابراین باید بر این نکته پافشاری کنید.

 

همسر لجباز

 


>>>بیشتر بخوانید: چگونه شریک زندگی یا همسر خود را پیدا کنیم


مرحله ۵

بپرسید آیا همسر لجباز دیدگاه شما را می فهمد؟ درک دیدگاه شما برای او به همان اندازه مهم است که درک دیدگاه او نیز برای شما مهم است. اگر او نیاز به توضیح بیشتر دارد، سعی کنید آن را به اندازه درک او به او بدهید. از استعاره ها یا تشبیهات مورد علاقه یا سرگرمی های او استفاده کنید تا دیدگاه خود را بهتر نشان دهید.

مرحله ۶

تصمیم بگیرید چه چیزی مایلید فدا کنید تا راه خود را در این مسئله پیش بگیرید. اگر موضوع برای شما مهم نیست، پس می توانید به شوهر خود اجازه دهید تصمیم بگیرد. اگر موضوع برای شما حیاتی است، پس باید مایل باشید موضع بگیرید. ممکن است بتوانید سایر مسائل را نادیده بگیرد تا راه خود را در این مورد هموار کنید. شما می توانید به شوهر خود اجازه دهید در مورد دیگری تصمیم بگیرد، در حالی که می خواهید این مسئله را انتخاب کنید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=350477
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : oureverydaylife.com

برچسب ها

ثبت نظر

-