راهکاری برای در امان ماندن از حمله افکار مخرب

  • کد خبر : 350037
  • 17 دی 1399 - 21:03
راهکاری برای در امان ماندن از حمله افکار مخرب

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، همه آدم‌ها بعضی روز‌ها مورد حمله افکار مخرب قرار می‌گیرند و زندگی برای‌شان بی‌معنی به نظر می‌رسد.

در این لحظات، نویسندگان استر و جری هیکس پیشنهاد می‌کنند که یک ورق کاغذ و قلم بردارید و روش چرخه تمرکز را امتحان کنید، این روش واقعاً به شما کمک می‌کنند کارهای‌تان را سر و سامان بدهید.

ابتدا یک دایره بزرگ روی ورق کاغذ بکشید. سپس یک دایره کوچک‌تر به قطر حدود ۲ اینچ (۵ سانتی متر) در مرکز دایره بزرگ بکشید. کمی عقب بنشینید، ریلکس باشید و با دقت به حلقه کوچک نگاه کنید.

احساس کنید چشمانتان روی آن متمرکز شده ‌است. حالا، لحظه‌ای چشم‌های‌تان را ببندید و توجه خود را به حوادثی که باعث احساسات منفی شده‌اند، معطوف کنید. دقیقاً مشخص کنید چه کاری را نمی‌خواهید دوباره انجام دهید یا تجربه کنید.

اکنون زمان آن است که به خود بگویید: «من قطعاً می‌دانم چه چیزی نمی‌خواهم یا چه می‌خواهم».

سعی کنید آنچه را که می‌خواهید مشخص کنید. به یاد داشته باشید که باید توسط احساسی که می‌خواهید نسبت به شرایط داشته باشید، هدایت شوید.

خواسته خود را در یک عبارت کوتاه فرموله و آن را در دایره کوچک یادداشت کنید. این مرکز چرخه تمرکز یا Focus-Wheel شما خواهد بود.

خارج از محیط دایره کوچک، افکار خود را در مورد هدف‌تان، نتایج حاصل از آن و چیز‌هایی که روحیه شما را بالا می‌برد، یادداشت کنید. به نوشتن آن‌ها در محیط دایره بزرگ ادامه دهید.

از ساعت ۱۲ شروع کنید (تصور کنید که به یک ساعت نگاه می‌کنید) و در جهت عقربه‌های ساعت در ساعت ۱، ۲ و باقی ساعات بنویسید، تا ۱۲ جمله داشته باشید که احساسات مثبتی را در شما ایجاد می‌کنند.

به عنوان مثال، بیایید تصور کنیم که شما به شدت خواهان کاهش وزن هستید. این هدف را در مرکز دایره کوچک بنویسید. سپس تمام انگیزه‌های خود را به گونه‌ای در بخش‌ها بنویسید که وقتی به آخرین بخش رسیدید، دیگر احساس کرده باشید که توانایی رسیدن به هدف‌تان را دارید. شک نداریم شما می‌توانید این کار را انجام دهید.

روش Focus-Wheel یا چرخه تمرکز بسیار کارآمد است، زیرا شما عباراتی را می‌نویسید که آگاهانه انتخاب کرده‌اید. آن‌ها باور‌هایی را نشان می‌دهند که شما همیشه برای خود مناسب دانسته‌اید و با خواسته‌های‌تان مطابقت دارند.

با تمرکز روی هدف در وسط چرخ، شواهد بیشتری پیدا خواهید کرد که نشان می‌دهد همه اهداف شما قابل تحقق هستند. شما می‌توانید به هر چه که می‌خواهید برسید؛ فقط باید اولین قدم را بردارید‍.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=350037

برچسب ها

ثبت نظر

-