۱۰۳ واحد متخلف بهداشتی در استان همدان پلمب شد

  • کد خبر : 348534
  • 16 دی 1399 - 9:44
۱۰۳ واحد متخلف بهداشتی در استان همدان پلمب شد

حمید بهرامی خو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز اظهار داشت: نزدیک به یکسال استان همدان و کشورمان درگیر ویروس کرونا بوده و در این مدت شاهد اُفت و خیزهایی در میزان شیوع این ویروس بوده ایم.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان همدان اضافه کرد: با وجود اجرای برنامه و طرح هایی برای کنترل این بیماری طرح جدیدی مزین به نام سردار رشید شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به اجرا درآمد.

بهرامی خو بیان کرد: مدیریت و کنترل کووید ۱۹ در این طرح به شیوه محله و خانواده محور همچنین مبتنی بر برنامه «هر خانواده یک پایگاه سلامت» آغاز شد که محوریت آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نهادهای همکار بسیج، هلال احمر و مجموعه های دولتی و غیردولتی هستند.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح مدیریت و قطع زنجیره کرونا با بهره گیری از توان و مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی، بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلب است و در این راستا اتاق فکرها در مرکز استان، شهرستان ها و محله ها تشکیل شد.

مسوول کمیته اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: سه گروه شامل تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی در این طرح مشارکت دارند و تیم های مراقبتی متشکل از نیروهای خانه بهداشت، هلال احمر و بسیج، محله به محله با مراجعه حضوری به درب منزل یا تماس تلفنی اقدام به بیماریابی می کنند.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: ۶۰۷ تیم مراقبتی در استان همدان تشکیل شده است که ۱۰۳ هزار و ۶۷۴ نفر را در قالب ۲۶ هزار و ۵۳۸ خانوار رهگیری کردند.

بهرامی خو ادامه داد: در عین حال ۵۰ تیم مراقبت در منزل شامل پزشک و پرستار تشکیل شده و در حال حاضر با شناسایی ۳۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا مراقبت از آنها در منزل، تجویز بیمار و فرایند و چگونگی ایزوله و جداسازی بیمار از خانواده با دستور پرشک صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: البته نقاهتگاه‌هایی در شهرستان های همدان برای پذیرش مبتلایان به کرونا که امکان ایزوله و جداسازی برایشان در خانواده مهیا نیست پیش بینی شده که تاکنون نیازی به استفاده از آنها نشده است.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با بیان اینکه ۴۱۱ تیم حمایتی هم تشکیل شده است، اظهار داشت: برخی از مبتلایان به کرونا سرپرست و نان آور خانواده بوده و با توجه به ضرورت قرنطینه و حضور نیافتن در اماکن عمومی به منظور جلوگیری به شیوع بیماری، توان تامین مایحتاج روزمره خود را ندارند.

بهرامی خو افزود: یک هزار و ۶۶۴ نیرو در تیم‌های حمایتی اقدام به کمک رسانی به بیماران نیازمند کرده و تاکنون ۲ هزار و ۴۴۶ بسته معیشتی بین بیماران کرونایی این استان توزیع کرده اند.

به گزارش نیوز، استاندار همدان در جلسه روز شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت که براساس گزارش معاون وزیر بهداشت در ستاد ملی کرونا، تمامی شهرستان‌های این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

«سیدسعید شاهرخی» اظهار داشت: با توجه به بهبود وضعیت استان همدان، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح تنها در شهرستان‌های همدان و ملایر اجرا و از دوربین های هوشمند ترافیکی برای نظارت و اعمال قانون متخلفان استفاده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز دراین جلسه گفت: بیماران بستری مشکوک و مثبت کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان در حال حاضر به ۳۲۰ نفر رسیده است.

به گفته رشید حیدری مقدم، میزان ابتلای روزانه به کرونا به ۱۰ مورد مثبت در بستری ها ، ۵۵ مورد مثبت در بیماران سرپایی و شمار فوتی های کرونایی استان نیز در هفته گذشته به میانگین روزانه ۲.۵ نفر کاهش یافته است.

«آمار روزانه فوت بیماران کرونایی استان همدان که در پیک سوم شیوع ویروس به میانگین ۱۵ نفر رسیده بود، در روزهای اخیر و با توجه به همراهی و همکاری مطلوب مردم در اجرای محدودیت ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی با کاهشی چشمگیر، تک رقمی شده است.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=348534

ثبت نظر

-