فشار‌های آمریکا مانع اعلام نتایج پرونده ترور فرماندهان پیروزی است

  • کد خبر : 348370
  • 16 دی 1399 - 4:23
فشار‌های آمریکا مانع اعلام نتایج پرونده ترور فرماندهان پیروزی است

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، المعلومه گزارش داد «محمد الکعبی» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق، امروز (دوشنبه) از فشار‌های پشت پرده آمریکا بر دولت عراق درخصوص اعلام نکردن نتایج تحقیقات در پرونده ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی خبر داد.

او اعلام کرد: سوال‌های بسیاری درباره اعلام نکردن نتیجه تحقیقات ترور فرماندهان پیروزی وجود دارد و این حجم از پیچیدگی در تحقیقات تاکید می‌کند که فشار‌های آمریکا پشت پرده این مسئله است.

الکعبی گفت: جنایت آمریکا در ترور فرماندهان پیروزی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایتخت عراق بدون وجود عناصر داخلی ممکن نبود اجرایی شود.

او افزود: احتمال اینکه عناصر داخلی مختصات و اطلاعات درخصوص زمان رسیدن فرماندهان و خودرویی که از آن استفاده خواهند کرد را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده باشند، وجود دارد.

این تحلیلگر عراقی به اظهارات دولت عراق درخصوص اعلام نشدن نتایج تحقیقات در این جنایت آمریکایی و طرف‌هایی که در آن دست داشته‌اند، واکنش نشان داد و گفت: این اقدام سوال‌های بسیاری را ایجاد می‌کند.

محمد الکعبی با اشاره به تعلل دولت عراق در اجرایی کردن مصوبه پارلمان، اعلام کرد که آنچه امروز شاهد آن هستیم همراهی دولت با آمریکا در اجرا نکردن مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه به ویژه نظامیان آمریکایی از کشور پس از ترور فرماندهان است.

فراکسیون‌ها وائتلاف‌های پارلمانی عراق بار‌ها تاکید کرده‌اند که دولت عراق باید در اعلام نتایج تحقیقات در خصوص حمله متجاوزانه آمریکا به فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد تسریع کند و در صورتی که در این مسئله با شکست مواجه شود، پرونده ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در دادگاه‌های بین‌المللی برای دستیابی به حقوق خود مطرح خواهیم کرد.

نمایندگان عراق تاکید کرده‌اند که دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق موضعی آشکار در خصوص حضور نیرو‌های آمریکایی ندارد و سعی در کم اهمیت جلوه دادن مصوبه پارلمان درباره اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=348370

ثبت نظر

-