واکنش فائوچی به اظهارنظر ترامپ درباره جعلی بودن تلفات کرونا

  • کد خبر : 348348
  • 16 دی 1399 - 3:30
واکنش فائوچی به اظهارنظر ترامپ درباره جعلی بودن تلفات کرونا

« آنتونی فائوچی »، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا به توئیت « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا که در آن آمار مبتلایان کرونا را اغراق‌آمیز و آمار تلفات در کشورش را جعلی دانسته واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، فائوچی در مصاحبه‌ای با شبکه «ای‌بی‌سی»، در پاسخ به این پرسش که نظرش در خصوص این پیام توئیتری ترامپ چیست گفت: «[آمار] تلفات واقعی است. یعنی آنچه که باید انجام دهید این است که به گورستان‌ها و به بیمارستان‌ها بروید و ببینید که کانیوزن بخش درمان با چه چیزی مواجه هستند.» 

وی در ادامه گفت کادر درمان در بسیاری از مناطق آمریکا در موقعیت‌های استرس‌زایی کار می‌کنند و بیمارستان‌ها در وضعیت خوبی قرار ندارند.

فائوچی افزود: «تخت‌ها[ی] بیمارستانی برای مردم تمام شده است و آنها با نبود پرسنل آموزش دیده که هم‌اکنون هم خسته شده‌اند مواجه هستند. این موضوع نه تنها جعلی نیست بلکه واقعی است.»

این مقام ارشد بهداشتی در آمریکا همچنین روز گذشته در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی نیوز به گسترش ویروس کرونا در این کشور اشاره کرد و گفت: گسترش ویروس کرونا در آمریکا در هفته‌های آینده احتمالاً بدتر خواهد شد.  

روز یکشنبه ترامپ با انتشار پیامی در توییتر صحت آمار قربانیان و تلفات ویروس کرونا در کشورش را زیر سوال برد.

وی بار دیگر با اسم بردن از ویروس کرونا به عنوان «ویروس چینی» در این پیام آمار کرونایی در کشور خود را «بسیار اغراق آمیز» توصیف کرد اخبار مربوط به آن را جعلی دانست.

دانشگاه جانز هاپکینز آمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده طی ۲۴ ساعت گذشته را یک هزار و ۲۶۷ نفر اعلام کرده که با احتساب این آمار شمار قربانیان در این کشور به ۳۵۱ هزار و ۴۵۳ نفر افزایش یافت.

آمار و ارقام این دانشگاه آمریکایی همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۲۰۰ هزار و ۵۰۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۰ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۵۴۳ نفر رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=348348

ثبت نظر

-