تویوتا FJ-E؛ حاصل یک پایان‌نامه دانشجویی و رقیبی مجازی برای فورد برانکو+عکس

  • کد خبر : 347937
  • 15 دی 1399 - 16:00
تویوتا FJ-E؛ حاصل یک پایان‌نامه دانشجویی و رقیبی مجازی برای فورد برانکو+عکس

 

تویوتا FJ-E

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، تویوتا در زمینه ساخت شاسی‌بلندهای آفرود با توانایی‌های حرکت بالا سابقه بسیار درخشانی دارد. شاهد این ادعا سری‌ لندکروزر است که اعضای آن در نیم‌قرن گذشته، همواره جزو انتخاب‌های اول علاقه‌مندان آفرود، سازمان‌های دولتی و حتی نیروهای نظامی بوده‌اند. با معرفی نسل جدید فورد برانکو و جیپ رانگلر، شمار زیادی از طرفداران تویوتا منتظر پاسخ این کمپانی ژاپنی و عرضه یک شاسی‌بلند جدید با قابلیت‌های آفرود مشابه هستند. این انتظارات در حالی است که آخرین عضو سری لندکروزر یعنی J200 کاملا پا به سن گذاشته و زمزمه‌هایی مبنی بر بازنشستگی آن به گوش می‌رسد.

 

 

 

هر چند به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها فعلا برنامه‌ای برای رقابت با برانکو و رانگلر ندارند، ولی یکی از طراحان آزاد به نام شون هادلی (Sean Hadley) دست بکار شده و در دنیای دیجیتال رقیبی را با نشان تویوتا برای دو شاسی‌بلند جان‌سخت آمریکایی طراحی کرده است.

 

 

تویوتا FJ-E

 

آقای هادلی شاسی‌بلند مجازی خود را تویوتا FJ-E نامگذاری کرده و آن را مدلی مناسب برای سال ۲۰۳۰ می‌داند. همانطور که قابل حدس است، این خودروی مفهومی به عنوان جانشین FJ کروزر طراحی شده و یک پیشرانه تمام الکتریکی وظیفه تامین نیروی آن را بر عهده دارد.

 

 


پروژه تویوتا FJ-E ماحصل پایان‌نامه شون هادلی است، وی دوران کارورزی خود را در شرکت فورد سپری می‌کند

 

 

اگرچه تویوتا خود را برای عرضه مدل‌های الکتریکی آماده می‌کند، ولی با توجه به محدودیت‌های کنونی تکنولوژی باتری که نتیجه آن برد حرکتی کم و سنگین‌وزن شدن خودروهاست، بعید است این شرکت در آینده نزدیک جانشین FJ کروزر را با پیشرانه برقی راهی بازار کند.

 

 

تویوتا FJ-E
در طراحی FJ-E، شون هادلی FJ کروزر و J40 لندکروزر را که در دهه ۶۰ میلادی تولید می‌شد، سرلوحه خود قرار داده است

 

 

آنطور که شون هادلی در وبسایت خود اعلام کرده، FJ-E به لطف شاسی اسکیت‌بردی، سینی فولادی و محافظ‌های مخصوص مشکلی از بابت عبور از روی پستی و بلندی‌ها ندارد. وی پیشرانه این خودرو را نیز مشتمل بر چهار موتور برقی (هر چرخ یک موتور) متصور شده و سیستم تعلیق نیز در هر دو محور مستقل است.

 

 

تویوتا FJ-E
بب

 

طراحی تویوتا FJ-E

کانسپت تویوتا FJ-E با بدنه کوتاه دو درب طراحی شده و از ابعاد کوچکی برخوردار است. درب عقب این خودرو همانند FJ کروزر به سمت راست باز می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جالب FJ-E باید به مواردی مثل وینچ یکپارچه با سپر، قلاب‌های مخصوص بکسل، قفل دور رینگ برای آفرودهای سخت، باربند سقفی و پنل‌های بدنه جدا شونده اشاره کنیم.

 

 

تویوتا FJ-E

 

در کنار این‌ها، لبه‌های صندوق جلوی خودرو (اصطلاحا frunk) به دو باتری جداشدنی تجهیز شده تا بتوان در مواقعی مثل کمپینگ و یا خالی شدن باتری یک FJ-E دیگر، از آنها کمک گرفت. در زیر صندوق عقب هم یک محفظه کشویی تعبیه شده که برای قرار دادن لوازم مختلف می‌تواند کاربرد داشته باشد.

 

 

تویوتا FJ-E
دور از انتظار نیست که طراحان خود کمپانی تویوتا نیز ایده‌هایی مشابه با FJ-E خلق کرده باشند. شاید در آینده نه چندان دور شاهد به ثمر نشستن یکی از آنها باشیم

>>>اخبار مرتبط:

عرضه خودروی الکتریکی C+pod تویوتا برای بازار ژاپن+عکس

معرفی تویوتا سوپرا اسپرت مجهز به سقف تارگا+عکس

شون هادلی تم فضای داخلی FJ-E را با تم نمای بیرونی هماهنگی کرده؛ داشبورد این مفهومی مجازی ساختار ساده‌ای دارد و در قسمت میانی آن یک نمایشگر دیجیتال برای کنترل سیستم اینفوتینمنت دیده می‌شود. در پشت فرمان هم مشابه با دیگر مدل‌های روز، از نمایشگر دیجیتال برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده بهره گرفته شده است.

 

 

تویوتا FJ-E؛ حاصل یک پایان‌نامه دانشجویی و رقیبی مجازی برای فورد برانکو+عکس

 

بد نیست اشاره کنیم شاسی‌بلند FJ کروزر با آنکه در برخی مناطق از محبوبیت بالایی برخوردار است، ولی به دلیل عدم استقبال مناسب در سال ۲۰۱۴ از بازار ایالات متحده و در سال ۲۰۱۷ از بازار ژاپن کنار گذاشته شد. این خودرو کماکان در خاورمیانه، شیلی، فیلیپین و آفریقای جنوبی عرضه می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=347937

ثبت نظر

-