افراد دارای شرایط اهدای خون در فارس به یاری بیماران بشتابند

  • کد خبر : 347738
  • 15 دی 1399 - 12:35
افراد دارای شرایط اهدای خون در فارس به یاری بیماران بشتابند

مسعود ترابی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود: در  استان فارس روزانه به ۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی نیازمندیم که این میزان با مشارکت روزانه ۷۰۰ نفر در سراسر استان تامین می‌شود اما هم ‌اکنون مراجعه بسیار کمتر از این رقم است.

وی با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی شاملA، B, O و AB مثبت و منفی نیاز داریم، گفت: هیچ نگرانی درباره انتقال بیماری در مراکز خون‌گیری وجود ندارد و پروتکل‌های بهداشتی به ‌صورت کامل در این مراکز رعایت می شود و میزان رعایت این پروتکل‌ها به افراد اطمینان می‌بخشد که خطری تهدیدشان نمی‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس بیان کرد: تب‌سنجی از بدو ورود، قرار دادن حایل شیشه‌ای بین پرسنل و اهداکننده، فاصله زیاد بین صندلی‌ها و تخت‌های خونگیری و ضدعفونی مداوم محیط، سلامت شهروندان را تضمین می‌کند و باعث رفع نگرانی‌های آنان می‌شود.

ترابی همچنین درباره فعالیت واحدهای سیار اظهارکرد: با رعایت تمام پروتکل‌ها در خدمت دستگاه های اجرایی و مجموعه‌هایی هستیم که قصد اهدای خون دارند و از این اقدام استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیازمندان به خون، کودکان مبتلا به بیماری‌های تالاسمی و سرطان خون و هموفیلی هستند، افزود: اگر این بیماران را همچون فرزندان خود بپنداریم، نمی‌توانیم نسبت به حالشان بی‌تفاوت باشیم.

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: در شیراز پایگاه مرکزی انتقال خون واقع در خیابان قصردشت بالاتر از عفیف‌آباد از هشت صبح تا ۴۵ :۱۹ در روزهای عادی و از هشت صبح تا ۱۹ در روزهای تعطیل و پایگاه شماره ۲ واقع در میدان نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) از هشت صبح تا ۳۰ :۱۹ به صورت یکسره در روزهای عادی به ‌غیر از روزهای تعطیل در خدمت همشهریان هستند.

ترابی بیان کرد: همچنین در هفت شهرستان مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، داراب، لارستان و آباده مراکز ثابت انتقال خون همه‌ روزه حتی روزهای تعطیل از هشت صبح تا ۱۳ نسبت به پذیرش اهداکنندگان اقدام می کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=347738

برچسب ها

ثبت نظر

-