آخرین آمار جهانی کرونا یکشنبه ۱۴ دی ۹۹

  • کد خبر : 347104
  • 14 دی 1399 - 17:48
آخرین آمار جهانی کرونا یکشنبه ۱۴ دی ۹۹

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۸۴ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۸۷۵ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌‌‌میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۶۰ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۳۲ هزار و ۲۲۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۰ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۷۰۱ نفر رسیده است؛ تاکنون ۳۵۸ هزار و ۶۸۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۱ هزار و ۲۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۳۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۴۹ هزار و ۴۷۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۵ هزار و ۸۲۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۹۵ هزار و ۷۴۲ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۳میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۳۷، ۲میلیون و ۶۴۳ هزار و ۲۳۹، ۲میلیون و ۵۹۹ هزار و ۷۸۹، ۲میلیون و ۲۳۲ هزار و ۳۵ و ۲میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۰۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با یک‌میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۱۷ مبتلا و آلمان نیز با یک‌میلیون و ۷۷۳ هزار و ۵۴۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌‌ترتیب با ۱۲ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۸۷، ۹میلیون و ۹۲۷ هزار و ۳۱۰ و ۶میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۰ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور انگلیس ,

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=347104

ثبت نظر

-