رسیدن تسلا به رکورد تولید نیم میلیون خودرو در سال 2020

  • کد خبر : 346773
  • 14 دی 1399 - 11:28
رسیدن تسلا به رکورد تولید نیم میلیون خودرو در سال 2020

تسلا آمار تولید و تحویل خودروهای خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و کل سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که از رکورد خیره کننده تولید نیم میلیون اتومبیل در سال گذشته میلادی خبر می‌دهد.

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا پنج سال قبل هدف بلند پروازانه‌ای برای تسلا تعیین کرد: تولید و تحویل ۵۰۰ هزار خودروی برقی در سال ۲۰۲۰. تسلا برای دست یافتن به این هدف بزرگ باید در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷۰ هزار اتومبیل تولید می‌کرد و حدود ۱۸۱ هزار اتومبیل را  تحویل می‌داد.

به نظر می‌رسید تسلا با افزایش تولید در کارخانه شانگهای به راحتی می‌تواند به آمار تاریخی تحویل ۵۰۰ هزار خودرو برسد، ولی تنها یک روز مانده به پایان فصل چهارم سال ۲۰۲۰ با اختلاف بسیار کم به این آمار دست پیدا نکرد. آمار تولید و فروش خودروهای تسلا در فصل چهارم ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید:

 

رسیدن تسلا به رکورد تولید نیم میلیون خودرو در سال ۲۰۲۰+عکس

 

تسلا در سه ماهه چهارم سال قبل ۱۷۹ هزار و ۷۵۷ خودرو تولید و ۱۸۰ هزار و ۵۷۰ اتومبیل را تحویل داده که رکورد جدیدی برای این خودروساز محسوب می‌شود. همچنین از تولید نیم میلیون خودرو در سال ۲۰۲۰ خبر داد:
«سال ۲۰۲۰، ما نیم میلیون خودرو را تولید کرده و تحویل دادیم که مطابق اهداف تعیین شده بود. علاوه بر این، تولید مدل Y در شانگهای شروع و عرضه آن به زودی آغاز خواهد شد.»
البته تسلا به طور دقیق ۴۹۹ هزار و ۵۵۰ خودرو در سال ۲۰۲۰ تحویل داده و با اختلاف تنها ۴۵۰ خودرو نتوانست به آمار نیم میلیونی برسد. ولی با توجه به عملکرد خیره کننده و اختلاف کم نمی‌توان به اعلان پیروزی این شرکت خرده گرفت.

>>>بیشتر بخوانید:

رابطه ادیسون و تسلا و جنگی که پایان ندارد

 

رسیدن تسلا به رکورد تولید نیم میلیون خودرو در سال ۲۰۲۰+عکس

در فصل چهارم ۲۰۲۰ افزایش ۷۱ درصدی تولید و ۶۱ درصدی تحویل خودرو را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل تجربه کرد که رشدی فوق العاده به ویژه با توجه به روند تولید پیچیده اتومبیل‌های برقی به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=346773

ثبت نظر

-