اهمیت بازی در اوایل کودکی

  • کد خبر : 346682
  • 14 دی 1399 - 11:19
اهمیت بازی در اوایل کودکی

 

در این مقاله، نه مزیت شگفت انگیز بازی در اوایل کودکی در رشد کودک را بررسی خواهیم کرد.ما همچنین نتایج تحقیق را که اهمیت بازی را برجسته می کند، مرور خواهیم کرد.

5 Activities to Encourage Group Play in Preschool

 

اهمیت بازی در رشد کودک

بسیاری از والدین به طور آگاهانه می دانند که چرا بازی برای کودکان مهم است، اما علی رغم فواید بسیار آن، ما به ندرت بازی را با یادگیری مرتبط می کنیم.

 

Childhood Play and Mandated Reporting

تحریک رشد مغز زودهنگام

بازی می تواند از بسیاری جهت ها رشد مغز کودک را تقویت کند، از جمله ارائه تجربیات حیاتی برای ایجاد زمینه رشد مغز. مغز نوزادان به تعداد زیادی از اتصالات سلول مغز (سیناپس) مجهز است. تولید بیش از حد سیناپس اجازه می دهد تا اطلاعاتی که از سال های اولیه گرفته شده اند، بنیادی برای مغز ایجاد کنند. یک محیط غنی از بازی، بازی حسی و مواد بازی، تجربیات عالی زندگی را برای ساختن امکانات فراهم می کند.


>>> خبر مرتبط:

یادگیری زبان دوم در چه سنی برای کودکان بیشترین بازده را دارد؟


Why Playtime for Kids? An Early Childhood Expert Gives You 5 Reasons Why Play Matters! | Fun With Dad | 30Seconds Dad

سالهای اولیه ساختن بنیادی برای مغز

یک محیط غنی از بازی، بازی حسی و مواد بازی، تجربیات کامل زندگی را برای ساختن این پایه فراهم می کند. اگر آن تجربه ها وجود نداشته باشد، سیناپس های مربوطه از بین می روند.

دانشمندان علوم اعصاب کشف کردند که غنی سازی مانند اسباب بازی، بازی می تواند شیمی و فیزیولوژی مغز را تغییر دهد. ناحیه مغز مرتبط با پردازش شناختی بالاتر (قشر مغز) می تواند از غنی سازی محیط بهره مند شود و بیش از سایر قسمت های مغز بازی کند.

دانشمندان علوم اعصاب کشف کردند که غنی سازی مانند اسباب بازی، بازی می تواند شیمی و فیزیولوژی مغز را تغییر دهد. ناحیه مغز مرتبط با پردازش شناختی بالاتر (قشر مغز) می تواند از غنی سازی محیط بهره مند شود و بیش از سایر قسمت های مغز بازی کند.

 

Just Be Kids: Schools Say Goodbye Homework, Hello Playtime | The Takeaway | WNYC Studios

 

 بهبود هوش، مشخص می شود که بازی کردن در اوایل زندگی از هوش بالاتری برخوردار است

یک مطالعه توسط دانشگاه آرکانزاس نشان می دهد که ارائه منظم اسباب بازی به نوزادان برای بازی با آنها به ضریب هوشی بالاتر در سه سالگی منجر می شود. بعداً، روانشناس ادوارد فیشر ۴۶ مطالعه انجام شده روی بازی را تجزیه و تحلیل کرد. وی دریافت که بازی می تواند رشد شناختی، زبانی و اجتماعی کودک را ۴،۵ افزایش دهد.

 

Solitary Play in Early Childhood: Types, Benefits and Tips

 

ارتباطات، واژگان و زبان را بهبود ببخشید

ارتباط بین بازی اولیه و مهارت های بعدی ارتباطی نیز در تحقیقات مشهود است.یک مطالعه سعی داشت بفهمد آیا ارتباطات می تواند از بازی سود ببرد. محققان مشاهده کردند چه اتفاقی افتاد که یک نوزاد شروع به بازی با اسباب بازی کرد. آنها دریافتند که اگر مادر با دستکاری و نامگذاری اسباب بازی ها پاسخ دهد، کودک – وقتی سه ماه بعد آزمایش می شود – مهارت های زبانی بهتری خواهد داشت .

 

Adults invited to share childhood play stories for TV series | Coast Reporter

مطالعه دیگری که توسط دانشگاه انجام شده است

طی چهار هفته شصت و پنج مهارت کودک را در کلاسهای خود مشاهده کردند. حضور بازی، به خصوص بازی تظاهرآمیز، برای پیش بینی عملکرد در قبل از خواندن، زبان و نوشتن مشخص شد.

تظاهر به بازی خصوصاً مفید است زیرا به کودکان خردسال اجازه می دهد واژگان خود را هنگام مکالمه تمرین کرده و دیگران را درک کنند. در حین بازی اجتماعی، آنها معمولاً برای رسیدن به توافق نامه، سخنان و اقدامات یکدیگر را تلافی می کنند .

 

Child's play: how risky activity is vital to learning how to be safe

رشد توانایی و احساسات اجتماعی بازی در افزایش رشد اجتماعی در کودکان بسیار مهم است

بازی فعال بدون ساختار با دیگران – از جمله والدین، ​​خواهر و برادرها و همسالان – فرصت مهمی برای پرورش مهارت های اجتماعی است. هنگام بازی، وانمود کردن و همچنین مذاکره با همسالان مهارت های اجتماعی کودکان را افزایش می دهد .  بازی همچنین فرصت هایی را برای یادگیری تعامل اجتماعی کودکان فراهم می کند. هنگام بازی با هم، کودکان یاد می گیرند که همکاری کنند،و از قوانین پیروی کنند.

 

The Importance of Play in Child Development - Built By Me

 

خود کنترلی ایجاد کنید و به طور کلی با افراد دیگر کنار بیایید

روانشناسان دریافتند که میزان و پیچیدگی بازی خیالی توسط کودکان پیش دبستانی به طور قابل توجهی مهارت های اجتماعی و محبوبیت آنها و همچنین فعالیت اجتماعی مثبت آنها را پیش بینی می کند.

کودکانی که بیشتر بازی می کنند همدلی بیشتری دارند. چنین کودکانی بهتر  رشد می کنند تا درک بهتری از احساسات و اعتقادات دیگران داشته باشند.

 

What's Next in 2017? Commonsense Rights for Every Child | Common Sense Kids Action

 سلامت جسمی و روانی بهتری دارند

ما  از قبلاً می دانیم که بازی تنظیم عاطفی را که برای مقاومت و سلامت روان کودک بسیار حیاتی است، تقویت می کند.بازی هایی که شامل فعالیت های بدنی هستند، مهارت های حرکتی، قدرت و استقامت را تقویت می کنند، که به سلامتی جسم کمک می کند.

 

6 Types of Play to Help Your Child Learn and Grow - PureWow

 درس های زندگی را آموزش دهید

بازی به کودکان کمک می کند توانایی حل مشکلات را داشته باشند.وقتی کودکان هنگام بازی وانمود می کنند مشکلات زندگی را انجام می دهند، به آنها کمک می کند تا از راه های مختلف با مشکلات کنار بیایند. همچنین فرصتی امن برای تمرین مهارت ها و نقش های اجتماعی آینده در اختیار کودکان قرار می گیرد.

هنگامی که کودکان نقش های مختلف را امتحان می کنند، یاد می گیرند دیدگاه های مختلفی را به خود اختصاص دهند، که این امر به آنها در تفکر انتزاعی بیشتر کمک خواهد کرد .

 

The Importance of Play in Child Care - Kindyhub

رابطه قوی با حامیان و همتایان

والدینی که با فرزندان خود بازی می کنند پیوند محکم تری با آنها برقرار می کنند. حتی یک بازی ساده مانند قایم موشک می تواند به لحظه اتصال ویژه والدین و فرزندان تبدیل شود. این تعاملات تجارب مثبت زندگی را ایجاد می کنند که رشد مغز کودکان را تحریک می کنند.در آخر، لحظات شاد و بازیگوشی از گرانبها ترین هدایایی است که می توانیم به فرزندان خود هدیه دهیم.

 

افکار نهایی در مورد بازی

از آنجا که بازی در رشد کودک ضروری است، پیش دبستانی های مبتنی بر بازی ممکن است فضای یادگیری بهتری نسبت به سایر گزینه ها فراهم کنند . هنگام انتخاب پیش دبستانی، والدین باید به نحوه برگزاری کلاس ها، استفاده از رویکرد(بازی برای یادگیری) و میزان مجاز بازی آزاد توجه کنند.

 

>>>خبر مرتبط:

سرنوشت عجیب کودکی که باتری قورت داد! 

کودکی ما به اجراهای دلنشین ایشان شیرین شد

این ۱۱ سلبریتی در کودکی فرزند خوانده بودند / از مرلین مونرو تا استیو جابز + عکس

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=346682
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : parentingfrobrain.com

ثبت نظر

-