موسوی: چرا ما به اطلاعات مالی گردانندگان FATF دسترسی نداشته باشیم؟

  • کد خبر : 346636
  • 14 دی 1399 - 9:23
موسوی: چرا ما به اطلاعات مالی گردانندگان FATF دسترسی نداشته باشیم؟

 حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: FATF‌ اولین اقدام دشمنان نیست و آخرین اقدام آنها هم نخواهد بود و اگر تنها صحبت آنها و مسئله آنها عضویت ایران در FATF بود ما آن را یک کاری می‌کردیم و برایش چاره‌ای می اندیشیدیم.

وی افزود: سردمداران FATF به دنبال آن هستند تا به نام شفافیت به اطلاعات مالی کشور ما دست یابند و آنگاه تصمیماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کنند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ما نباید اطلاعات مالی خود را در اختیار FATF و از طریق این گروه اقدام مالی مشترک در اختیار دشمنان قرار دهیم تا آنها در این شرایط خاص تحریمی به مسائل مالی ما مسلط شوند و بتوانند تصمیماتی را علیه کشور ما بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: باید یادمان باشد که در مسئله FATF یا مسائل مشابه نباید دائم از رهبری هزینه کنیم و باید خودمان موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و اگر مسئله و موضوع به نفع کشور باشد به آن عمل کنیم که قطعاً پیوستن به FATF به سلاح و به نفع کشور نیست.

وی افزود: باید به جای پیوستن به این‌گونه پیمان‌ها و گروه‌ها به توان داخلی خود تکیه کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب از نظر اقتصادی با تکیه به درون و ظرفیت‌های داخلی خودمان را قوی کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: باید همیشه این فرمایش رهبر معظم انقلاب را که فرمودند دشمن دشمن است نصب العین خود قرار دهیم و بدانیم که هدف دشمنان ما از FATF شفافیت نیست بلکه نفوذ به داخل کشور و کسب اطلاعات مالی ماست.

موسوی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری حاضر نیست اطلاعات مالی خود را در اختیار کشور دیگری قرار دهد و دست خود را در این باره رو کند. اگر این چنین است که به اسم شفافیت به اطلاعات مالی ما دست پیدا کنند، چرا ما به اطلاعات مالی گردانندگان اصلی FATF دست پیدا نکنیم و گردش‌های مالی آنها تحت کنترل و در معرض دید ما نباشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=346636

ثبت نظر

-