نگرانی آمریکا از آماده‌باش نیروی دریایی ارتش ایران در خلیج فارس

  • کد خبر : 346310
  • 13 دی 1399 - 22:33
نگرانی آمریکا از آماده‌باش نیروی دریایی ارتش ایران در خلیج فارس

 روزنامه یدیعوت احارانوت در پایگاه اطلاع رسانی خود خبر داد در شرایطی که ایران اعلام کرد قصد دارد غنی سازی خود را تا سطح ۲۰ درصد افزایش دهد، نگرانی ها در ایالات متحده از انجام اقدام انتقام جویانه ایران افزایش پیدا کرده است.

 به نوشته این رسانه صهیونیست، نگرانی ایالات متحده از انتقام ایران همزمان با سالگرد ترور (سردار شهید) قاسم سلیمانی به نقطه اوج خود رسیده است ، فرماندهی که توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی روز ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در فرودگاه بغداد ترور شد.

 در بخش دیگری از این گزاش تاکید شده است: در کنار گزارش رسانه های مختلف آمریکایی که طی چند روز گذشته در مورد آمادگی ایران برای پاسخ به این ترور منتشر شده است ، گزارش سرویس های اطلاعاتی هم نشان می دهند ایران از قصد خود برای انجام اقدام انتقامی صرف نظر نکرده است.

احارانوت با استناد به سخنرانی سردار قاآنی در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی نوشت : فرمانده نیروی قدس سپاه به آمریکایی ها خبر داد که پاسخ ایران در داخل خاک آمریکا به وقوع خواهد پیوست.

او این سخنان را در مراسمی که در دانشگاه تهران برگزار شد اعلام و گفت کشورش از رویارویی با هیچ قدرتی واهمه ندارد.

در ادامه گزارش این رسانه عبری زبان آمده است : همچنین سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران ایران نیز در این مراسم که با حضور نمایندگانی از فلسطین ، سوریه و لبنان برگزار شد تاکید کرد کشورش آماده پاسخ به هر نوع اقدام خصمانه آمریکا است ، ما امروز مشکل یا واهمه ای از رویارویی با هیچ قدرتی را نداریم و حرف آخر را با  دشمنان خود در صحنه کارزار خواهیم زد.

پیش از این نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از پیوستن یک کشور عربی دیگر به محور مقاومت که از آن به عنوان محور شرارت نام برده سخن گفت و خبر داد ، یمن هم از این پس در فهرست کشورهای متخاصم با اسرائیل قرار گرفته و ارتش اسرائیل باید خود را برای مقابله با آن آماده کند.

این رسانه عبری زبان نوشت امروز موشک های نقطه زن و پهپادهایی که در یمن مستقر است به تهدید راهبردی جدیدی برای اسرائیل تبدیل شده اند و این جنگ افزارها به طور حتم قابلیت رسیدن به اهداف خود در اسرائیل(فلسطین اشغالی) را دارند.

یک رسانه محلی در ایلات رژیم صهیونیستی هم از وحشت مسئولین و ساکنان این نقطه از فلسطین اشغالی در هدف قرار گرفتن از طریق نیروهای انصار الله یمن ابراز نگرانی کرد.

به نوشته این رسانه عبری زبان ، اسرائیل در وحشت پاسخ ایران یا متحدینش به ویژه نیروهای حوثی حاضر در یمن به ترور (شهید)قاسم سلیمانی و حتی ترور (شهید)محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایرانی است و در این میان ایلات اولین و نزدیک ترین نقطه به یمن محسوب می شود.

به اعتقاد این رسانه صهیونیست ، حوثی های یمن سپتامبر ۲۰۱۹ توانمندی خود را در زمین به کارگیری موشک و پهپادهای هجومی با هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو عربستان اثبات کردند.

این مسئله به ویژه بعد از انتشار اخباری درباره برنامه مرتبط شدن ایلات به عربستان سعودی از طریق خط لوله دریایی یا زمینی محتمل تر هم شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=346310

ثبت نظر

-