برتا و تولید پیستول های محدود و متفاوت

  • کد خبر : 345380
  • 12 دی 1399 - 20:21
برتا و تولید پیستول های محدود و متفاوت

برتا یک کارخانه اسلحه سازی ایتالیایی است که دفتر مرکزی آن در استان شمالی لمباردی واقع شده و تقریبا ۵۰۰ سال قدمت دارد. این بار دو محصول متفاوت دیگر که در قالب تولید محدود ساخته شده اند را از این برند سرشناس معرفی خواهیم کرد.

پیش از اشاره به مدل های مذکور لازم است بگوئیم که برتا از اسلحه محبوب و باسابقه خود یعنی “برتا ۹۲” برای ارائه دو محصول تولید محدود استفاده کرده است. برتا ۹۲ از سال ۱۹۷۵ تاکنون روی خط تولید قرار دارد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهترین پیستول ۹ میلیمتری نیمه اتوماتیک جهان است که مدل های مختلفی از آن تولید و در بسیاری از کشورها مورد استفاده نظامیان و مامورین قانون قرار دارد. این اسلحه ۹۵۰ گرم وزن دارد و طول آن برابر با ۲۱۷ میلیمتر است. سرعت خروج گلوله از آن نیز ۳۸۱ متر بر ثانیه محاسبه شده است. سیستم تغذیه آن نیز ۹ گلوله ای طراحی شده است.

 

برتا و تولید پیستول های محدود و متفاوت+عکس

 

 

آشنایی با یک محصول فرانسوی، اسلحه فاماس

یکی از دو محصول مورد نظر پیستولی تحت عنوان ” ۹۲FS حکاکی شده N03 ” است که در مجموع ۱۰ قبضه از آن تولید شده و شامل یک سری ویژگی های منحصر به فرد است. برای طراحی دسته این سلاح دست ساز از “کینگ وود” استفاده شده است. کینگ وود نوعی چوب کلاسیک است که اغلب به منظور ساخت مبلمان های لوکس کاربرد دارد.

این چوب در قرن ۱۷ ام، گران قیمت ترین چوب مبلمان سازی به شمار می رفته است. در واقع مهارت و استعداد بی نظیر سازنده را می توان در جای جای این اسلحه خاص مشاهده کرد. چند صد ساعت صرف حکاکی و کنده کاری با استفاده از چکش روی این اثر نمادین شده است. نوشته طلاکوب در طرفین ۹۲FS حکاکی شده N03 این مجموعه متفاوت را تکمیل کرده است.

 

تولید محدود بعدی نمونه ۹۲FS حکاکی شده N06 خواهد بود. گفته می شود که برای طراحی این پیستول تولید محدود از آسمان درخشان الهام گرفته شده و همانطور که در تصاویر نیز دیده خواهد شد این طرح تمام سطوح جانبی سلاح را پوشش داده است. هر ستاره با استفاده از تکنیک هنری و به صورت دستی روی بدنه این سلاح برش خورده است.

طراحی گلدار فریم اصلی نیز به واسطه چکش ایجاد شده و ظاهری متفاوت را به ۹۲FS حکاکی شده N06 بخشیده است. تمامی نوشته های حک شده روی سلاح از جمله لوگوی PB زرنشان هستند. حتی ۴ پیچی که روی دسته به چشم می خورند نیز کنده کاری های ویژه ای دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=345380

ثبت نظر

-