جشن افزایشی‌های بازارجهانی برای سودهای کلانِ ۲۰۲۰

  • کد خبر : 344987
  • 12 دی 1399 - 7:18
جشن افزایشی‌های بازارجهانی برای سودهای کلانِ ۲۰۲۰

به گزارش نیوز به نقل از اینوست، داو جونز در آخرین روز معاملاتی سال -پنجشنبه ۳۱ دسامبر- با وجود لغزش کالاهای اساسی مصرفی و بخش انرژی، در تلاش بود تا مسیر خود را ادامه دهد، اما در بُعد گسترده‌تر بازار همچنان در مسیر پایان دادن به افزایش شدید ناشی از پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

بازارها تحت تأثیر نگرانی از نوع جدید کووید 

میانگین صنعتی داو جونز ۰٫۰۸٪ یا معادل ۲۴ واحد افت کرد ، اما سال را با بیش از ۱۵٪ به پایان رساند. شاخص S&P 500 نیز حدود ۰٫۰۵٪ ریزش داشت، همزمان شاخص ترکیبی نزدک حدود ۰٫۲۵٪ کاهش یافت.

بخش انرژی در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است ، با کاهش قیمت نفت به دلیل نگرانی از محدودیت‌های بعدی و چشم‌انداز نگران‌کننده درباره میزان تقاضای نفت، از برخی از سودهای خود در به روز گذشته چشم پوشی کرد.

دکتر هنری والک ، مدیر پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، روز چهارشنبه گفت: “از آنجا که نوع جدید ویروس کرونا با سرعت بیشتری گسترش می‌یابد، می‌تواند منجر به موارد ابتلای بیشتری شود و حتی سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما را بیشتر تحت فشار قرار دهد.”

روند افزایش مداوم پرونده‌ها در آخرین گزارش هفتگی مربوط به اعلام بیکاری در آمریکا دیده نمی‌شود ، اما تحلیلگران انتظار دارند که تأثیر وقایع برای ماه دسامبر در گزارش حقوق‌های هفته آینده مشخص شود.

تعداد آمریکایی‌های متقاضی بیمه بیکاری به طور غیر منتظره با کاهش ۱۹ هزار موردی به حدود ۷۸۷ هزار مورد کاهش یافت ، در حالی که پیش بینی اقتصاددانان افزایش موارد بیکاری به حدود ۸۳۵ هزار مورد بود.

نشانگرهای مایکروسافت (NASDAQ: MSFT) ، فیس بوک (NASDAQ: FB) ، اپل (NASDAQ: AAPL) و آمازون (NASDAQ: AMZN) امروز کاهشی بودند ، در حالی که نشانگر معاملات گوگل (NASDAQ: GOOGL) سبز رنگ بود.

در سوی دیگر ، تسلا (NASDAQ: TSLA) حدود ۳ درصد به سود خود نسبت به روز گذشته اضافه کرد تا به یک رکورد تازه برسد ، زیرا سرمایه گذاران همچنان شرط بندی می کنند که در سه ماهه چهارم خودروسازهای الکتریکی فروش بیش از حد انتظار را هنگام سررسید تحویل‌ها در هفته آینده تجربه کنند.

تسلا بیش از ۷۵۰٪ سود را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است و پس از افزایش اخیر S&P 500 و چهار فصل رشد متوالی، سال را با بالاترین قیمت به پایان رسانده است.

رشد اندک طلا در آخرین روز از سال جهش ۳۷۳دلاری

به گزارش نیوز، جیم وایکف در کیتکو نوشت: قیمت طلا در آخرین معاملات سال با رشد ناچیز به پایان رسید، اما برای کل سال ۲۰۲۰ فلز زرد حدود ۳۷۳ دلار افزایش را تجربه کرده است. این قیمت در نزدیکی معاملات آتی کامکس قرار دارد.

Live 24 hours gold chart [Kitco Inc.]

قیمت نقره در روز پنجشنبه اندکی کاهش یافت اما برای سال ۲۰۲۰ حدود ۸٫۵۰ دلار در هر اونس افزایش را مبادلات آتی Comex تجربه کرد. فلزات اخیراً با دلار در حال سقوط در بازار ارز، حمایت شده‌اند؛ حال آن‌که امروز شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح ۲٫۵ ساله رسیده است.

در هفته های گذشته سود خرید فلزات امن به صورت منطقی کاهش یافت؛ معاملات آتی طلا در فوریه با افزایش ۳٫۹۰ دلار به ۱۸۹۷٫۳۰ دلار رسید و معاملات آتی نقره در مارس با ۰٫۱۳۸ دلار کاهش قیمت ۲۶٫۴۳۵ دلار در هر اونس را ثبت کرد.

بازار سهام جهانی روند ناهمگونی داشت؛ سهام آسیایی بیشتر صعودی بود اما سهام اروپایی با محدودیت های تجاری جدید اعمال شده توسط انگلیس در تلاش برای خنثی‌سازی روند افزایشی موارد ابتلا، تحت فشار قرار گرفت. شاخص‌های سهام ایالات متحده در ظهر کمی افت کردند. بازارها روز جمعه در تعطیلات سال نو تعطیل هستند.

صعود نفت به‌رغم افزایش دکل‌های فعال

به گزراش نیوز یه نقل از  اویل‌پرایس، بیکر هیوز روز جمعه گزارش داد که تعداد سکوهای نفت و گاز در ایالات متحده ۳ برابر شده و به ۳۵۱ دستگاه رسیده است. تعداد دکل های نفت و گاز برای شش هفته متوالی افزایش یافته و در مجموع ۴۱ مورد رشد کرده است.

به رغم اینکه تعداد دکل های نفتی این هفته ۳ افزایش یافت ، تعداد سکوهای گاز و سکوهای متفرقه بدون تغییر باقی مانده اند. با این حال مجموع سکوهای نفت و گاز در ایالات متحده اکنون در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۴۴۵ مورد کاهش یافته است.

برآورد EIA برای تولید نفت در ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۵ دسامبر روی رقم ۱۱ میلیون بشکه نفت در روز ثابت باقی مانده بود که ۲٫۱ میلیون بشکه در روز بیش از بالاترین رقم در اوایل سال جاری بود.

تعداد دکل های کل کانادا در این هفته ۲۳ مورد کاهش یافته است. از مجموع سکوهای نفت و گاز در کانادا اکنون ۵۹ دکل فعال هستند و ۲۶ مورد کاهش در سال داشته است.

WTI و برنت پس از سقوط در چند روز قبل از فشار نوع جدید کووید۱۹ که باعث بسته شدن چندین مرز عبوری در سراسر جهان شد، روز چهارشنبه در معاملات صعودی بودند.

ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا WTI با افزایش ۰٫۵۶ درصدی با مبلغ ۴۸٫۲۷ دلار معامله شد، در حالی که برنت با افزایش ۰٫۴۹ درصدی در روز با مبلغ ۵۱٫۳۴ دلار معامله شد که هر دو در هفته ثابت بوده‌اند.

به گزارش نیوز به نقل از کوین‌دسک، کِوین رِینولدز در گزارشی نوشت: قیمت بیت کوین (BTC) برای اولین بار در عصر چهارشنبه از ۲۹،۰۰۰ دلار عبور کرد و پس از برخورد به بالاترین سطح در اوایل روز، برای ورود به قلمرو رکورد بالاتر فشار آورد.

پس از آنکه به نظر میرسید ارز رمزنگاری‌شده که در پی ثبت رکورد در آخر هفته گذشته (جمعه و شنبه) نفس خود را در روز دوشنبه و بیشتر سه‌شنبه بازیابی کرده بود، در میانه‌های امروز سرعت خود را از سر گرفت.

قیمت بیت کوین پیش از کاهش به ۲۹هزار و ۲۳۱ دلار و ۱ سنت، به بالاترین سطح خود، یعنی قیمت ۲۹هزار و ۲۸۰ دلار و ۵ سنت رسیده بود. به این ترتیب ارز رمزپایه در ۲۴ ساعت گذشته ۵٫۲۸ درصد افزایش را ثبت کرد.

این در حالی است که قیمت بیت کوین بیش از ۳۰۰ درصد رشد سالانه را به ثبت رسانده و بدون شک در ذهن HODLerها، چشم‌اندازهای ۳۰هزار دلاری دست یافتنی است.

(* HODLers یک اصطلاح عامیانه در محافل بیت‌کوینی است و به آن دسته از سرمایه‌گذاران ارز رمز‌پایه گفته می‌شود که فارغ از روند قیمتی، سرمایه خود را حفظ می‌کنند و موقعیت‌شان راتغییر نمی‌دهند.)

“دنیس وینوکورُف” رئیس تحقیق در کارگزاری برتر Bequant ، مستقر در لندن، پیش از این به CoinDesk گفته بود: اگر موج انتظار جریان خرده‌فروشی تحقق یابد ، من انتظار دارم که با ورود به سال جدید ، بیت کوین به بیش از ۳۰،۰۰۰ دلار شارژ شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=344987

ثبت نظر

-