فرماندار: بیماران کرونایی ساری و روند افزایشی آن نگران کننده است

  • کد خبر : 344606
  • 11 دی 1399 - 16:25
فرماندار:  بیماران کرونایی ساری و روند افزایشی آن نگران کننده است

 

عادی انگاری رفتار کرونایی:

عیاس علی رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود : عادی انگاری رفتار کرونایی در برخی از شهروندان ساروی باعث شد تا وضعیت  کرونایی شهرستان از نارنجی تبدیل​​​ به قرمز و در نتیجه بار دیگر تعطیلی مشاغل سطح دو و سه با وجود متضرر شدن واحدهای صنفی عملیاتی شود.https://news.ir
طبق آخرین گزارش  رسمی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۴ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های مازندران بستری شدند و مجموع بیماران بستری هم به یک هزار و ۲۲۲ نفر رسید.
همچنین در این مدت ۲۰۹ بیمار پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

 

 

بیماران کرونایی ساری

 

فرماندار ساری اظهار کرد:

فرماندار ساری گفت : اگر پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی و ممنوعیت تردد همانند دو هفته گذشته در شهرستان ساری به درستی اجرایی نشود، روند بیماری و تلفات بیشتر خواهد شد و بناچار اعمال محدودیت های شدیدتر در دستور کار قرار می گیرد.
وی اضافه کرد : بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی محدودیت های کرونایی برای شهرستان های با وضعیت قرمز از جمله ساری از روز شنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته خواهد شد.

رضایی گفت : علاوه بر تعطیلی مشاغل سطح دو و سه ، ورود خودروهای غیر بومی به داخل شهر ممنوع است و خودروهای بومی نیز از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد حق تردد در داخل شهر را نخواهند داشت و در صورت مشاهده از سوی ماموران راهور جریمه می شوند.
وی افزود : تعطیلی مشاغل سطح دو و سه تا برگشت وضعیت قرمز به نارنجی و یا زرد ادامه خواهد داشت و بازگشایی خودسرانه واحدها نیز با برخورد قانونی دستگاه های نظارتی مواجه می شود.
فرماندار ساری با هشدار به واحدهای صنفی که مشمول تعطیلی کرونایی با وضعیت قرمز نمی شوند ، گفت : متصدیان این واحدها باید از هرگونه عادی انگاری رفتاری پرهیز کنند و ضمن استفاده از ماسک در داخل محل کسب و کار ، از ارایه خدمات به مشتریان فاقد ماسک خودداری نمایند.

پروتکل های بهداشتی:

وی افزود : واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را خودشان رعایت نکنند و یا به مشتریان فاقد ماسک خدمات رسانی کنند، قطعا پلمپ خواهند شد و پرونده اشان برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه های نظارتی قرار می گیرد.
او ادامه داد : گروه های نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی شهرستان ساری به طور مستمر در سطح شهر گشت زنی شبانه روزی خواهند داشت و با متخلفان سلامت به شدت برخورد خواهند کرد.
رضایی  میانگین استفاده از ماسک  را در سطح عمومی شهرستان ساری حدود ۸۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت : میانگین استفاده از ماسک در سطح این شهرستان نسبت به میانگین کشوری حدود ۱۰ درصد پایین تر است و برای ایجاد خود مراقبتی برابر ویروس کرونا باید میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی به بیش از ۹۰ درصد برسد.

شهرهای کروناییی قرمز:

براساس آخرین ارزیابی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ، طی یک هفته گذشته وضعیت کرونایی چهار شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی از نارنجی به قرمز تبدیل شد. شهرستان های میاندورد، فریدونکنار، بابلسر، سواد و سیمرغ هم که پیش از نیز در وضعیت زرد کرونا قرار داشتند به وضعیت نارنجی رسیده اند.

هم اکنون از ۲۲ شهرستان مازندران چهار شهرستان با وضعیت قرمز و ۱۸ شهرستان نیز وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

>>>اخبار مرتبط:

ابتلای یک میلیون کودک آمریکایی به کرونا طی یک ماه گذشته

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=344606

ثبت نظر

-