شرکت نیسان به اشتباهش در سیاست‌گذاری و تولید محصولات قدیمی اقرار کرد

  • کد خبر : 344008
  • 10 دی 1399 - 22:38
شرکت نیسان به اشتباهش در سیاست‌گذاری و تولید محصولات قدیمی اقرار کرد

 

اقرار شرکت نیسان:

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، شرکت نیسان یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین خودروسازان ژاپنی به شمار می‌رود. این کمپانی در گذشته نه چندان دور به تولید مدل‌های بروز و با استانداردهای بالا شهرت داشت، اما در مقطع کنونی به نظر می‌رسد در حال عقب افتادن از رقبا است.
برای درک بهتر این موضوع کافی است نگاهی به سبد محصولات نیسان داشته باشیم. هر چند برای مدل‌های اسپرت سن و سال مثل مدل‌های معمولی اهمیت ندارد، ولی دو مدل ۳۷۰Z و GT-R بیش از یک دهه است که بی‌وقفه تولید می‌شوند. Pathfinder دیگر مدل پا به سن گذاشته نیسان است، این شاسی‌بلند هم عمری ۹ ساله دارد. فرانتیر نیز به سنی رسیده که می‌تواند در انتخابات آمریکا شرکت کند!

 

 

شرکت نیسان

 

مصاحبه مدیر عامل شرکت نیسان:

آشوانی گوپتا (Ashwani Gupta) مدیرعامل نیسان در مصاحبه اخیری که با مجله Car انگلستان داشته، به نکات جالبی در این باره اشاره کرده است. به اعتقاد آقای گوپتا، گسترش فعالیت‌ها با شتابی بیش از حد که ناشی از سیاست‌های کارلوس گون در راستای تصاحب سهم ۸ درصدی از بازار بود، یکی از عوامل دخیل در شرایط نامساعد کنونی نیسان محسوب می‌شود.
آقای گوپتا گفته این سیاست مدیرعامل سابق و فراری نیسان در نهایت قدیمی شدن و همچنین افزایش تعداد مدل‌ها را در پی داشته است. از نظر آقای گوپتا تعداد محصولات نیسان الان آنقدر زیاد است که امکان حفظ همه آنها روی خط تولید وجود ندارد.

 

 

شرکت نیسان

 

آیا این حرف‌های مدیرعامل شرکت نیسان، به معنای عرضه مدل‌های جدید در آینده نزدیک است؟ لزوما نه. در حال حاضر نیسان روی خودروهای برقی تمرکز کرده و قصد دارد نیمی از محصولات خود در اروپا را با پیشرانه‌های الکتریکی عرضه کند. در کنار این، مدل‌های اسپرتی چون Z جدید و GT-R به خاطر قوانین سختگیرانه آلایندگی از بازار این قاره حذف خواهند شد.

 

 

شرکت نیسان

 

گزارش مجله car:

همانند گزارش‌های قبلی، گزارش مجله Car نیز حکایت از آن دارد نیسان بیشترین تمرکز خود را معطوف سه بازار ژاپن، چین و ایالات متحده خواهد کرد. این کمپانی با استراتژی جدیدی که در پیش گرفته، کاهش هزینه‌ها را دنبال می‌کند که آن هم به معنای کاهش میزان تولید خواهد بود. همچنین به جای سهم ۸ درصدی از بازار خودرو، این شرکت تصاحب سهم ۶ درصدی تا سال ۲۰۲۳ را هدفگذاری کرده است.
اگر چه شرکت نیسان در دستیابی به سهم ۶ درصدی از بازار، حساب ویژه‌ای روی کمک‌های شرکای تجاری خود یعنی رنو و میتسوبیشی باز کرده، ولی با توجه به چالش‌های متعددی که سال ۲۰۲۰ پیش روی خودروسازان جهان قرار داده، به نظر می‌رسد این کمپانی در تحقق هدف مذکور با دشواری‌های زیادی روبرو خواهد شد.

>>>اخبار بیشتر:

کاهش فروش شرکت های نیسان و تویوتا در پی شیوع کرونا

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=344008

برچسب ها

ثبت نظر

-