۲۳ قرارگاه منطقه ای سپاه تهران برای کنترل کرونا ایجاد شد

  • کد خبر : 343833
  • 10 دی 1399 - 18:36
۲۳ قرارگاه منطقه ای سپاه تهران برای کنترل کرونا ایجاد شد

به گزارش نیوز، سردار سید محمود حسینی روز چهارشنبه در رزمایش طرح شهید سلیمانی با عنوان کنترل همه گیری کرونا در منطقه ۱۵ -مشیریه-  اظهار داشت: تهران ۳۳۶ محله دارد که این قرارگاه ها در مناطق مختلف با همکاری بسیجی ها در اطلاع رسانی برای پیشگیری، شناسایی و کنترل ویروس کرونا ایجاد شد.

وی افزود: در کنار خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده ها در مقابله با کرونا، هزاران پایگاه های حمایتی با ارائه بسته های معیشتی نیز تشکیل شد و خدمات به مردم ارائه کرد.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی به کاهش آمار مبتلایان به کرونا کمک کرد گفت: این طرح که از چهل روز گذشته در حال اجراست بسیجی ها چهره به چهره به خانه ها مراجعه و بیماران کرونایی را شناسایی و یا اطلاع رسانی برای پیشگیری از کرونا را انجام می دهند.

وی ادامه داد: اگر فردی مبتلا به کرونا باشد توسط این تیم ها شناسایی و به تیم های مراقبتی و خانه های سلامت و مراکز بهداشتی ارجاع داده می شود.

این مسئول، با بیان اینکه مراقبت، حمایت و نظارت سه مولفه اصلی طرح شهید سلیمانی است گفت: این طرح از سوی متخصصان مراکز بهداشتی و دانشگاهی و با همدلی بسیجیان و مشارکت عمومی اجرا شد و با مقدم کردن امر پیشگیری بر درمان شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا هستیم.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ تاکید کرد: این طرح بسیار کم هزینه و دارای پشتیوانه علمی با روحیه بسیجی بود که تا ریشه کن شدن کرونا در تمام محله های شهر تهران ادامه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از کادردرمانی گفت: کادر بهداشت و درمان آگاهانه و با بصیرت برای دفاع از سلامت مردم خود را در معرض کرونا قرار دادند و در برابر این ویروس از هیچ مجاهداتی کوتاه نیامدند.

حسینی اضافه کرد: مدافعان سلامت مانند رزمندگان دفاع مقدس داوطلبانه و با روحیه جهادی و انقلابی خاکریزها و پدافندها را ایجاد کرده و در مقابل این ویروس ایستادند و هر آنچه را که داشتند فدا کردند.

وی گفت: در مسیر مقابله با کرونا شهیدان مدافع سلامت را تقدیم کردیم که امروز یکی دیگر از شهدا که از جانبازان نیز بود دکتر علیرضا حقیقتی نیز به کرونا مبتلا شد و در این مسیر به شهادت رسید.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگبا اشاره به اینکه این بار نیز ملت غیور ایران مشکلات ویروس کرونا را پشت سر گذاشتند گفت: با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی مرحله اول این ویروس را پشت سر گذاشتیم و با مشارکت مردمی و رعایت نکات بهداشتی امروز شاهد کاهش تعداد مبتلایان هستیم.

وی خاطر نشان کرد:به گفته وزیر بهداشت کشورهای غربی برای کشورمان روزانه یک هزار فوتی را پیش بینی کرده بودند که با مشارکت و وحدت مردم به این خواسته خود نرسیدند.

حسینی با تاکید بر اینکه تبعیت از رهبری، وحدت و اعتقاد سه مولفه موفقیت آمیز در مقابل بحران ها بوده است گفت: ۴۲ سال است که کشورمان با عنوان بحران ها و تحریم ها روبروست و این بار نیز با تبعیت از توصیه های رهبری و وحدت و ایمان توانست این مشکل را نیز پشت سر بگذارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت و همدلی مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به زودی کرونا را ریشه کن خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد شهید سلیمانی گفت: قلب های مستضعفان دنیا و همه مسلمانان به این شهید توجه پیدا کرد و پاشنه آشیل آمریکا، اسرائیل پلید با اقدامات سردار سلیمانی در منطقه نقش بر آب شد و طرح هایشان نیمه تمام ماند.

وی گفت: اسرائیل که در ذهنش تصور می کرد همه ملت ها را تسخیر خواهد کرد با دین محور مقاومت فلسطین بر دور خود دیوار کشید و از وجود رزمندگان لرزه به اندامش افتاد و آمریکایی ها با به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشان دادند که ایشان برای ما یک ملت بود.

وی خاطر نشان کرد: به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشانگر عجز و ترس دشمنان و عزت و آزادگی سردار مهربانی ها در قلب های تمام مستضعفان و مسلمانان جهان است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=343833

برچسب ها

ثبت نظر

-