روایت ۲۰ دقیقه دیدار با شهید سلیمانی

  • کد خبر : 343689
  • 10 دی 1399 - 16:07
روایت ۲۰ دقیقه دیدار با شهید سلیمانی

علی نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح دیدار سردار سلیمانی با خانواده مدافع حرم محمود نریمانی در هشتم فروردین ماه سال ۹۸ اظهار کرد: ما هیچ اطلاعی از تشریف‌فرمایی ایشان نداشتیم و از این ملاقات زیبا بسیار شگفت زده و خرسند شدیم.

وی بیان کرد: همسر شهید نریمانی با پدر تماس گرفتند که تعدادی از بچه‌های سپاه به منزل ما می‌آیند، پدر همیشه از حضور مهمان خوشحال می‌شدند و با روی گشاده استقبال می‌کردند.

برادر شهید نریمانی تصریح کرد: آن روز هم به اتفاق مادر مثل روزهای قبل به منزل شهید رفتند و همسر آقا محمود اطلاع دادند که قرار است، شهید سلیمانی تشریف بیاورند.

وی تصریح کرد: با بنده تماس گرفتند و من هم مهمانی بودم و به سرعت خودم را به منزل برادر شهیدم رساندم، زمانی که رسیدم، مقابل در، سمند سفیدی پارک شده بود و متوجه حضور سردار شدم، وارد منزل که شدم با چهره گشاده و متواضع سردار دل‌ها مواجه شدم تنها یک محافظ همراه ایشان بودند.

آرامشی وصف‌ناشدنی و عجیبی از سردار می‌گرفتیم

وی خاطرنشان کرد: از قبل می‌خواستم چند سوال درباره جنگ و حضور مدافعان حرم در سوریه از وی بپرسم اما چهره سردار سلیمانی خودش گویای همه چیز بود. آرامشی وصف‌ناشدنی و عجیبی از سردار می‌گرفتیم و نگاهی که رد و بدل می‌شد، خودش پاسخ تمام سوالات را می‌داد.

نریمانی گفت: در این دیدار ۲۰ دقیقه‌ای سردار تذکراتی دادند و بر لزوم تکریم فرزندان شهدا تأکید داشتند؛ توصیه کردند تا حد امکان هر کاری از دستتان برمی‌آید برایشان انجام دهید و نگذارید؛ کوچک‌ترین ناراحتی متوجه فرزند شهید شود.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی با محمدهادی فرزند شهید بازی و شوخی می‌کردند، محمدهادی هم ارتباط خوبی با سردار گرفته بود.

سردار سلیمانی بیان کرد: از ازدواج همسر شهید نریمانی با خبر شدند و عرض کردند چرا به من نگفتید یک هدیه خوب برای نوزادتان بگیرم و مقداری وجه نقد اهدا کردند.

وی لحظه آخر عکس یادگاری با سردار گرفتیم و ایشان مطرح کردند، هر کس با من عکس بگیرد شهید می‌شود، در این اثنا همسر بنده گفتند اینجا برعکس است هر که با علی آقا عکس بگیرد، شهید می‌شود، چون شهید نریمانی قبل از شهادت یک عکس یادگاری با علی آقا گرفتند، سردار سلیمانی با شنیدن این حرف لبخندی زدند.

پدر شهید نریمانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ملاقات با سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار بدون اطلاع به منزل ما آمدند و این نشانگر تواضع و خاکی بودن وی داشت، هر دو از این دیدار بسیار خوشحال شدیم.

غلامرضا نریمانی ادامه داد: به شوخی به سردار عرض کردم، چرا چراغ خاموش تشریف آوردید؟ شهید سلیمانی گفتند، چون هوا روشن بود ما چراغ خاموش آمدیم.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی لحظه آخر به بنده، همسرم، محمدهادی و دخترانم انگشتری به عنوان یادگاری دادند، هر وقت به آن نگاه می‌کنیم، یاد سردار دل‌ها می‌افتیم.

پدر شهید نریمانی ادامه داد: شهادت این مرد بزرگ و با تواضع برای خانواده شهدا بسیار سخت بود اما خداوند صبر عظیمی بر این مصیبت به ما عطا فرمود.

وی در خصوص فرزند شهیدش تصریح کرد: شهید همواره می‌گفتند، دعا کنید من شهید شوم و من پاسخ می‌دادم، دعا می‌کنم؛ پیروز شوی و ایشان پیروزی خود را در شهادت می‌دیدند.

نریمانی خاطرنشان کرد: شهید رفتارهایی داشتند، یقین پیدا کرده بودیم به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند و بر اساس ارادت و اعتقاد خاصی که به حضرت معصومه (س) داشتند، خیلی به زیارت این بانوی مکرمه می‌رفتند و آخرین بار از حضرت معصومه (س) امضای شهادت گرفتند.

به گزارش مهر، شهید محمود نریمانی متولد ۱۲ دی ماه ۱۳۶۶ بود و در روستای دروان کرج به دنیا آمد، شهید نریمانی چهار بار برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه اعزام شد و سرانجام در ۱۰ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ در منطقه حماه سوریه بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=343689

ثبت نظر

-