سلطان عمان برای شرکت در نشست ریاض دعوت شد

  • کد خبر : 343112
  • 10 دی 1399 - 6:50
سلطان عمان برای شرکت در نشست ریاض دعوت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی از سلطان عمان برای شرکت در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس دعوت به عمل آورد.

بر اساس این گزارش؛ نایف فلاح مبارک الحجرف دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر سلطان نشین عمان در مسقط، دعوتنامه را به وی تحویل داد و از سلطان عمان هیثم بن طارق برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورد.

قبلاً ملک سلمان بن عبدالعزیز پیام‌هایی را به پادشاه بحرین و امیر کویت در خصوص دعوت از آنها برای حضور در چهل و یکمین نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس فرستاده بود.

در جریان دیدار نایف فلاح الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در منامه، او دعوت‌نامه ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین را برای حضور در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری که قرار است پنجم ژانویه برگزار شود، دریافت کرد.

همچنین نایف الحجرف دعوت‌نامه پادشاه عربستان را تقدیم نواف الاحمد الصباح، امیر کویت کرد.

الحجرف، امیر کویت را در جریان مقدمات کنونی نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس قرار داد و از تلاش‌های کویت برای حفظ همبستگی شورای همکاری تشکر کرد.

در این دیدارها مسیر فعالیت شورا و دستاوردهای محقق شده ملت‌های کشورهای عضو به خصوص در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و تجاری بررسی شد.

در این رابطه خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت گفت: نسبت به نتایج مورد انتظار در نشست سران شورای همکاری خوشبین هستیم. ما انتظار داریم اجلاس سران به تقویت و حمایت از تلاش‌های مشترک کشورهای عضو و همبستگی شورای همکاری کمک کند. ما به آینده مشترک این شورا به رهبری و درایت رهبران عضو به خصوص در سایه تاکید کویت بر دستیابی به نتایج مثمر ثمر برای حل اختلافات میان کشورهای عضو شورا امیدواریم.

انتظار می‌رود نشست آتی سران شورای همکاری خلیج فارس شاهد توافق اولیه برای حل اختلافاتی باشد که از ژوئن ۲۰۱۷ ادامه داشته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=343112

ثبت نظر

-