جو بایدن باید فشار بیشتری به ایران وارد کند+ جزئیات

  • کد خبر : 342974
  • 10 دی 1399 - 0:31
جو بایدن باید فشار بیشتری به ایران وارد کند+ جزئیات

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز سه شنبه در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکایی از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواست تا فشار بیشتری بر ایران وارد کند.

«دنی دانون» سفیر سابق رژیم اسرائیل د ر سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی «فاکس نیوز» به « جو بایدن » رئیس جمهور منتخب آمریکا توصیه کرد به برجام برنگشته،  به سخنان ایرانی‌ها گوش ندهد و سعی نکند رضایت آن‌ها را جلب کند.

دانون ابراز امیدواری کرد از عرصه ایجاد شده توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا بهره برده و وارد  توافق جدید با ایران نشود.

وی گفت: «امیدوارم که رئیس جمهورمنتخب با شتاب ادامه دهد زیرا این کار نه تنها برای اسرائیل و نه تنها برای کشور عربی مدرن، بلکه برای ایالات متحده نیز مفید است.»

دانون گفت: «ما باید با هم کار کنیم. من به دولت جدید توصیه می‌کنم  در گام نخست  با ایرانی‌ها مذاکره نکند ، بر عکس ، ابتدا با متحدان ایالات متحده صحبت کند، با آنها در مورد نگرانی‌های خود  و در مورد رویکرد آنها با ایران صحبت کند، و سپس فکر کند چه کاری انجام دهد. فکر می‌کنم این عاقلان‌ ترین کار باشد.»

دانون گفت: «اگر در پی دلجویی از ایرانی‌ها برآید، ‌آن‌ها از این مزیت بهره برده  و انجام این بازی برای آمریکا بد خواهد بود.»

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد به دولت بایدن توصیه کرد فشار بیشتری را بر ایران وارد کند، با متحدان در منطقه همکاری کند و در صورت اشتیاق ایرانی‌ها به تغییر توافق  که نسبت به آن شک وجود دارد، درباره آن صحب کند.

این در حالی است که  ۱۵۰ قانون‌گذار دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا  به تازگی با امضای نامه‌ای از بازگشت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب این کشور به توافق هسته‌ای ایران، آنهم بدون هیچ شرط جدیدی، حمایت کردند. 

وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۴ به همراه مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پایان نشست  هفته گذشته  خود در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر تعهدشان برای حفظ برجام، اعلام کردند قطعنامه ٢٢٣١ هم‌چنان کاملا لازم‌الاجرا است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=342974

ثبت نظر

-