مسابقه معرفی کتاب «کشتی پهلوگرفته»

  • کد خبر : 342895
  • 09 دی 1399 - 22:28
مسابقه معرفی کتاب «کشتی پهلوگرفته»

به گزارش ، مجله کتاب فردا در اطلاعیه‌ای از مسابقه معرفی کتاب «کشتی پهلوگرفته» به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد.

در این فراخوان آمده است: اگر کتاب «کشتی پهلوگرفته» را خوانده اید یادداشت تان را با هشتگ #مجله_کتاب_فردا در صفحه شخصی تان منتشر کنید و پیج bookroom.mag را هم تگ کنید. به بهترین کپشن ها از طرف مجله اینترنتی کتاب فردا جوایزی تقدیم خواهد شد.

چهارده قرن از روزی که برگ گل یاس بین در و دیوار پرپر شد می گذرد. چهارده قرن است که این داغ هنوز تازه است و چهارده قرن است که مرثیه سرایان برای این غم مرثیه می گویند تا شاید اشک چشم ها مرحمی باشد بر این داغ. با اینکه تعداد زیادی از این مرثیه ها بر اثر گذر زمان فراموش شدند اما سنت مرثیه‌سرایی فراموش نشد و حتی به ادبیات منثور هم راه پیدا کرد. یکی از آثار شاخص این حوزه کتاب «کشتی پهلو گرفته» اثر استاد «سیدمهدی شجاعی» است. ماجرای تولد، زندگی، مبارزه و شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س) با نثری زیبا و دل نشین در قالب داستان. کتابی که طی حدوداً سه دهه بارها و بارها تجدید چاپ شده است و مورد توجه نسل های مختلف قرار گرفته است. این کتاب به روایتی، پرتیراژترین رمان ایرانی است، آن هم در دوره ای که اسباب ارتباطات جمعی محدود بود و کتاب‌ها سینه به سینه معرفی می‌شدند.

اصلاً این معرفی سینه به سینه و مخاطب به مخاطب شاید بهترین نوع معرفی کتاب باشد. کسی که با عمق جانش کتابی را خوانده و با شوق و شور به دیگری معرفی می کند. تعداد بسیاری از متولدین دهه های پنجاه و شصت و هفتاد با این کتاب لبخند زده اند و اشک ریخته‌اند. اما متولدین دهۀ هشتاد به بعد چطور؟ چند نفر از آنها با این کتاب آشنا هستند و این کتاب را خوانده اند؟ به گمانم در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و درعصری که نوشته های مینیمالِ دنیای مجازی کم کم جایگزین ورقه های کاغذی کتاب می شوند کتاب های خوب و خواندنی در لابلای شلوغی این زمانه پنهان می شوند. ولی همۀ ما برای نشر خوبی و زیبایی وظیفه داریم. آیا وظیفۀ مایی که کتاب کشتی پهلوگرفته را خوانده ایم و با آن زندگی کرده ایم این نیست که این کتاب را به دیگران معرفی کنیم؟ همان معرفی سینه به سینه.

اما قرار نیست که به تقابل سنت و مدرنیته بپردازیم. قرار است این بار از تکنولوژی کمک بگیریم. اما نه مثل شیوه های مرسومِ لایک و کامنت و قرعه کشی. قرار است که برداشت مان از کتاب کشتی پهلوگرفته را در قالب یک کپشن و پست اینستاگرامی منتشر کنیم تا آنهایی که با این کتاب آشنا نیستند به واسطۀ این معرفی ها با کتاب آشنا بشوند و ما در نشر زیبایی سهیم باشیم. اگر این کتاب را خوانده اید یادداشت تان را با هشتگ #مجله_کتاب_فردا در صفحه شخصی تان منتشر کنید و پیج bookroom.mag را هم تگ کنید. به بهترین کپشن ها از طرف مجله اینترنتی کتاب فردا جوایزی تقدیم خواهد شد.

جوایز: نفر اول: ۲۰۰ هزار تومان بن خرید کتاب نفر دوم: ۱۵۰ هزار تومان بن خرید کتاب نفر سوم، چهارم و پنجم: هر کدام ۱۰۰ هزار تومان بن خرید کتاب

پس از کسب جایزه، برای استفاده از این بن‌ها به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا (bookroom.ir) مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=342895

برچسب ها

ثبت نظر

-