هشدار سازمان بین المللی کار درباره شیوع کرونا

  • کد خبر : 34285
  • 20 فروردین 1399 - 3:23
هشدار سازمان بین المللی کار درباره شیوع کرونا
به گزارش نیوز،

سازمان بین المللی کار امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بحران کرونا سبب خواهد شد ۱۹۵ میلیون کارگر در جهان در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بیکار شوند.

اخبار بین الملل– در بیانیه‌ای که از سوی «گای رایدر» مدیرعامل سازمان بین المللی کار منتشر شده، آمده انتظار می‌رود همه گیری ویروس کرونا سبب شود ۱۹۵ میلیون کارگر تمام وقت در سرتاسر جهان از ماه جاری میلادی (آوریل) تا ژوئن کار خود را از دست دهند.

سازمان بین المللی کار: ۱۹۵ میلیون نفر در جهان بر اثر کرونا بیکار خواهند شد

سازمان بین المللی کار همچنین خواهان اتخاذ سیاست‌های فوری و سیاست تجارت آزاد برای حمایت از کسب و کار‌ها شد.

مدیرکل سازمان بین المللی کار در این بیانیه تصریح کرد: کارگران و کسب و کار‌ها چه در اقتصاد‌های توسعه یافته و چه اقتصاد‌های در حال توسعه با یک فاجعه روبرو خواهند شد. ما باید قاطعانه و با همکاری یکدیگر اقدام کنیم. اقدامات درست و فوری می‌تواند تفاوت میان بقا و فروپاشی را ایجاد کند.

طبق آخرین ارزیابی این نهاد زیر نظر سازمان ملل متحد از همه گیری کرونا و شیوع سریع اقدامات قرنطینه ای، ساعات کار در آسیا و اقیانوسیه تا ۷.۲ درصد از ماه آوریل تا ژوئن کاهش خواهد یافت که این معادل ۱۲۵ میلیون کارگر با احتساب ۴۸ ساعت کار در طول هفته خواهد بود. همچنین طبق برآورد این سازمان، ۱۲ میلیون نفر در اروپا شغل هایشان را از دست خواهد داد؛ همچنانکه ۵ میلیون نفر در کشور‌های عربی بیکار خواهند شد.

در نیمه ماه مارس، سازمان بین المللی کار پیش بینی کرده بود این بیماری همه گیر، می‌تواند از ۳.۳ میلیارد شغل در جهان، ۲۵ میلیون را بیکار کند.

ویروس کووید-۱۹ تا کنون یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۷۸ نفر را به خود مبتلا کرده است. همچنین ۷۶ هزار و ۴۰۴ نفر در سراسر جهان تا کنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=34285

ثبت نظر

-