نجات جان هزاران انسان با جلوگیری از گزش پشه

  • کد خبر : 342689
  • 11 اسفند 1399 - 10:58
نجات جان هزاران انسان با جلوگیری از گزش پشه

گزش پشه ها

پَشه به گروهی از حشرات گفته می‌شود که در خانوادهٔ Culicidae قرار می‌گیرند. جنس ماده بیشتر گونه‌های پشه زندگی انگلی دارند و از راه خوردن خون جانوران دیگر از جمله پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و حتی برخی از ماهی‌ها تغذیه می‌کنند و برخی از آن‌ها بی‌مهرگان را نیز هدف قرار می‌دهند.

جلوگیری از گزش پشه

بیش از سه هزار گونه پشه در جهان وجود دارد و از این میان تعداد کمی از انها متخصص مکش خون انسانها هستند. انها ما را ردیابی می کنند اما مشخص نیست چگونه ؟

اما  پاسخ به این سوال مهم است زیرا انها عامل بیماریهای خطرناکی چون زیکا مالاریا و… هستند که می توانند کشنده باشند دانشمندان امیدوارند با درک چگونگی بوی انسان برای پشه ها و جلوگیری از گزش انها سالانه جان نیم میلیون نفر را نجات دهند.

جلوگیری از گزش پشه

>>>بیشتر بخوانید:

پشه ها با انتقال این ترکیب مرگبار انسان را سکته می دهند

تصویر اجساد پشه های کشته شده توسط دختر جوان خبرساز شد ! + عکس

خون انسان برای پشه‌ها چه طعمی دارد؟

مک براید که ازمایشگاه وی بر روی گونه های پشه متمرکز است معتقد است پشه ها بیشتر بر اساس بو انتخاب می کنند چه چیزی را نیش بزنند جالب است بدانید فقط پشه های ماده خون را می مکند. زیرا انها برای تولید تخمک به خون نیاز دارند و اینکه چگونه یک پشه ماده ناقل بیماری یک فرد را بو می کند در حالیکه سایر حیوانات خونگرم را نمی گزد.

بوی شیمیایی در انسان

یک پرسش اساسی است مک براید معتقد است مواد شیمیایی واقعی که در بوی انسان یافت می شوند اساسا همان مواد شیمیایی موجود در بوی حیوانات هستند و فقط نسبت و فراوانی ان در انسان بیشتر است و پشه های گرسنه با تحلیلهای پیچیده شیمیایی که در مغز خود انجام می دهندمی توانند انسان را از سگ و گل و سایر موجودات تشخیص می دهند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=342689
  • نویسنده : عارف مجله
  • منبع : مجله دانستنیهای cnn

برچسب ها

ثبت نظر

-