نکاتی طلایی در زمینه چیدمان مبلمان در منزل

  • کد خبر : 342076
  • 09 دی 1399 - 10:05
نکاتی طلایی در زمینه چیدمان مبلمان در منزل

در اینجا ما بهترین نکات را برای چیدمان مبلمان شما برای ایجاد یک چیدمان اتاق ارائه می دهیم که هم بسیار کاربردی باشد و هم توجه شما را جلب کند.

 برنامه ریزی کنید

اگر  شما یک اتاق جدید را مبله می کنید یا می خواهید یک اتاق جدید را مرتب کنید، ایده خوبی است که برای شروع با یک برنامه اتاق خود را اندازه بگیرید و طرحی را روی کاغذ یا استفاده از برخی نرم افزارهای آنلاین رایگان مانند Room Sketcher برای امتحان کردن ترتیب های مختلف ترسیم کنید. با این کار می توانید ساعت را به اطراف بکشید.

 

چیدمان

حجم را در نظر بگیرید

هر مبلی که برای اتاق خود انتخاب کنید دارای ارتفاع، عرض و عمق خواهد بود که حجم آن را تعیین می کند. اگر می خواهید در اتاق احساس آرامش ایجاد کنید، یک مبلمان با حجم مشابه انتخاب کنید . اگر فضای پر انرژی تری می خواهید، مبلمان با حجم های مختلف را انتخاب کنید. در هر صورت، می توانید با تغییر در ارتفاع، عمق و عرض قطعات انتخاب شده علاقه ایجاد کنید.

 

چیدمان

در مورد تقارن تصمیم بگیرید:

“روشی که قطعات مبلمان با یکدیگر تشکیل می دهند و یک کل را تشکیل می دهند “تعادل” نامیده می شود. تعادل می تواند متقارن یا نامتقارن باشد. برای یک اتاق آرام، تقارن را هدف قرار دهید – به عنوان مثال، دو مبل یکسان روبروی یکدیگر در مقابل شومینه قرار دهید تا یک فضای نشیمن مناسب ایجاد کند. برای یک اتاق بازیگوش تر و تحریک کننده دید، عدم تقارن را انتخاب کنید. برای رسیدن به این هدف، ممکن است همان مبل ها به شکل “L” قرار بگیرند، یا در عوض می توانید دو عدد را انتخاب کنید.

 

12 Sofa Arrangement Ideas From Indian Homes

 

از مثلث استفاده کنید

مثلث سازی یک استراتژی موثر برای ایجاد پس زمینه دلپذیر در منطقه ای از اتاق است. یک مثال متداول در طراحی داخلی، قرار دادن چند میز انتهایی در دو طرف مبل و یک نقاشی بالای مبل است. نحوه قرار گرفتن این موارد در برابر یک مثلث خیالی را مجسم کنید.

 

Living Room Sofa Arrangement Ideas – Wilson Rose Garden

مثلث سازی می تواند به شما کمک کند تا از منظر عملکردی، به بهترین شکل از فضای خود استفاده کنید

به موارد موجود در اتاق خود که اغلب از آنها استفاده می شود فکر کنید و اطمینان حاصل کنید که دسترسی به آنها آسان است. به عنوان مثال، در آشپزخانه، اجاق گاز، یخچال و سینک غالباً استفاده می شود و معمولاً کنار هم قرار می گیرند و از آن به عنوان (مثلث طلایی)  یاد می شود. در اتاق نشیمن، این مورد در مورد تلویزیون، مبل و درب صدق می کند. اطمینان حاصل کنید که بین ۲ تا ۴ فوت فضای راه رفتن برای تمام مسیرهای اصلی اتاق، به ویژه آنهایی که به مواردی که بیشترین استفاده را دارند، اختصاص می دهید.

 

چیدمان

اولین برداشت خوب را ایجاد کنید

احساسی را که افراد هنگام ورود به اتاق را دارند در نظر بگیرید – ابتدا با چه مواردی روبرو می شوند؟ اگر پشت صندلی یا کنار کمد باشد، کمتر از آن استقبال خواهد شد. هل دادن تمام مبلمان به سمت دیوار می تواند به همین ترتیب باعث شود که اتاق بیش از حد کاربردی و ناخوشایند باشد – در عوض،  مبلمان خود را در مناطقی یا در زاویه خاص قرار دهید تا دنجتر به نظر برسد.

 

مبلمان

تغییردهید

یک اتاق مستطیل شکل طولانی می تواند احساس ناراحتی و رسمی بودن به شما بدهد. به عنوان انسان، در چیدمان مبلمان مربع احساس آرامش بیشتری می کنیم. از مبلمان می توان برای تقسیم فضای مستطیل شکل و ایجاد مکان استفاده کرد – به عنوان مثال، اتاق نشیمن شما ممکن است فضایی برای استراحت و مکالمه داشته باشد که شامل مبل و میز قهوه، و یک مکان جداگانه برای صرف غذا باشد.

 

مبلمان

عملکرد را در اولویت قرار دهید

اگرچه طراحی اتاق باید از نظر بصری جذاب باشد، اما استفاده عملی از اتاق باید در اولویت باشد. استفاده از اتاق برای هدفی که در نظر گرفته شده باید راحت و مناسب  باشد. این همیشه باید نسبت به سبک آن ارجحیت داشته باشد، اگرچه با برنامه ریزی دقیق، شما قادر خواهید بود اتاقی ایجاد کنید که سبک صحیحی را بیان کند بدون اینکه در عملکرد به خطر بیفتید.


>>> خبر مرتبط:

چگونه دکوراسیون خانه را زیباتر کنیم؟


مبلمان

ترکیب و مطابقت

خود را موظف نکنید که مبلمان خاصی را در اتاقی که به طور سنتی به آن تعلق دارد قرار دهید. به عنوان مثال، یک صندلی راحتی  می تواند یک مکان نشیمن راحت در آشپزخانه برای استراحت و گفتگو در هنگام آماده سازی شام فراهم کند. یک مبل و میز کوچک در اتاق خواب می تواند یک مکان آرام را برای نشستن و استراحت در شب ایجاد کند، اگر اتاق نشیمن توسط سایر اعضای خانواده استفاده شود، عالی است.

گنجاندن مبلمان که معمولاً با اتاقی که در آن قرار داده شده ارتباط ندارد. همچنین به شما کمک می کند تا از فضایی که در اختیار دارید بهتر استفاده کنید.

مبلمان

اطمینان حاصل کنید که هنگام در نظر گرفتن چیدمان، کل اتاق را روشن کرده اید و نور را به یک سطح محدود نکنید

با استفاده از ترکیبی از لامپ های کف، چراغ های دیواری، چراغ های سقفی و لکه های پخش شده در فضای اتاق، به کشیدن چشم در اطراف اتاق و ایجاد حس فضا کمک می کنید. مطمئن شوید که قصد دارید نور مناسب برای استفاده در اتاق را در نظر بگیرید – غالباً به نورپردازی محیطی که توسط وسایل قابل تنظیم است و همچنین روشنایی روشن برای مطالعه و سایر فعالیتها نیاز خواهید داشت.

 

مبلمان

با تلویزیون سرو کار داشته باشید

این روزها بسیاری از ما تقریباً در هر اتاق تلویزیون داریم که اتاق نشیمن میزبان بزرگترین صفحه نمایش است. هنگام تصمیم گیری برای قرار دادن تلویزیون، آن را آنقدر بالا آویز نکنید که برای دیدن آن درد گردن بگیرید. بسیاری از افراد تصمیم می گیرند تلویزیون را بالای شومینه قرار دهند اما این می تواند بسیار نامناسب باشد و باعث ناراحتی دید شود.مشکل دیگر در قرار دادن تلویزیون بالای شومینه این است که می تواند به کانونی برای اتاق تبدیل شود.

 

>>> خبر مرتبط:

طراحی و اجرای درست چیدمان آشپزخانه

۵ ترفند برای جذاب تر کردن منزل

جادوی شیشه‌های رنگی در دکوراسیون داخلی

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=342076
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : blog. fads. co. uk

ثبت نظر

-