آمریکا| هویت عامل انفجار نشویل افشا شد

  • کد خبر : 341796
  • 09 دی 1399 - 2:08
آمریکا| هویت عامل انفجار نشویل افشا شد
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از میزان، دونالد کوکران، دادستان آمریکا، آنتونی کیو وارنر را روز یکشنبه، ۷ دی، به عنوان بمب گذار انفجار روز کریسمس در مرکز شهر نشویل، معرفی کرد.

به گزارش یو اس‌ای تودی، رییس پلیس نشویل هم وارنر ۶۳ ساله را به عنوان یکی از مظنونین در این پرونده معرفی کرده بود. گفته می‌شود که وارنر در این انفجار کشته شده است.

روز یکشنبه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی، محققان فدرال گفتند که آن‌ها معتقدند وارنر، که در زمینه فناوری اطلاعات کار می‌کرده و تجربه زیادی در زمینه الکترونیک داشته، تنها فرد مظنون انفجار بود و در همین حادثه جان خود را از دست داده است. 

شناسایی عامل انفجار در نشویل

آن‌ها همچنین گفتند به نظر می‌رسد بقایای جسدی که در همان روز اول در محل حادثه پیدا شده بود، مربوط به وارنر بوده است.

بر اساس گزارش ها، دی‌ان‌ای کشف شده در محل انفجار با دی‌ان‌ای که محققان در مکانی دیگر یافته بودند مطابقت دارد.

یک مامور ویژه اف بی آی گفت «ما هنوز پیگیر سرنخ‌ها هستیم، اما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر وجود مظنونین دیگری وجود ندارد. ما ساعت‌ها فیلم امنیتی اطراف این وسیله نقلیه را بازبینی کردیم و هیچ نشانه ای از شخص دیگری را ندیده ایم».

به گفته نماینده ویژه اف بی آی، هنوز هیچ اطلاعاتی از انگیزه این بمب گذاری یافت نشده و هنوز این موضوع در دست بررسی است.

او مدت‌ها ساکن نشویل بود و به عنوان تکنسین مستقل کامپیوتر در یک آژانس املاک کار می‌کرد.

کارفرمای سابق او گفت که وارنر پس از چهار سال حضور در این شرکت، در این ماه به طور غیر منتظره‌ای استعفا داد. از نظر او این عمل غیر معقول بوده است.

گفتنی است که صبح روز جمعه همزمان با برگزاری مراسم کریسمس انفجاری قدرتمند مرکز شهر «نشویل» در ایالت تنسی آمریکا روی داد؛ تحقیقات اولیه گویای آن بود که انفجار یک خودرو دلیل اصلی این حادثه بوده است. به گفته پلیس در این انفجار به چندین ساختمان خسارت وارد شده است.

این انفجار که منجر به زخمی شدن حداقل سه نفر شد، باعث قطع گسترده تلفن و اینترنت در مرکز تنسی و در مناطقی از ایالت‌های همسایه شد. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=341796

ثبت نظر

-