سردار سلیمانی، مرد استثناییِ مبارزه با تروریسم

  • کد خبر : 341773
  • 09 دی 1399 - 1:23
سردار سلیمانی، مرد استثناییِ مبارزه با تروریسم

نقش سردار سلیمانی در نابودی داعش در منطقه و به ویژه کشور عراق غیر قابل انکار و چشم‌پوشی است اما نباید از دیگر ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار غافل ماند.

سردار سلیمانی نقش به سزایی در خنثی کردن توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه و جهان اسلام ایفا کرده است؛ توطئه‌هایی که در راستای تجزیه منطقه طراحی شده است.

«صالح ابوعزه» تحلیلگر سیاسی و اسیر آزاد شده فلسطینی در گفتو‌گویی با مهر در خصوص نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در خنثی کردن توطئه‌ها در منطقه غرب آسیا گفت: سردار سلیمانی نقش مهمی در خاموش کردن آتش‌ها در منطقه غرب آسیا ایفا کرد. وی همچنین نقش نظامی و امنیتی مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه ایفا کرد. نقش سردار سلیمانی در مقاومت در برابر ارتش رژیم صهیونیستی از طریق روابط مستحکم وی با حزب الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس بر کسی پوشیده نیست.

سردار سلیمانی حضور مؤثری در عرصه سیاست و دیپلماسی داشت و تلاش کرد تا گروه‌های مختلف را در خصوص پرونده‌های مربوط به عراق متحد کند. بدون شک آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات تلاش می‌کنند تا ثمره فداکاری‌های سردار سلیمانی را با هدف ایجاد آشوب در منطقه نابود کنند.

آنها به صورت جدی برای اختلاف افکنی‌های قومی، طایفه‌ای و مذهبی در منطقه تلاش می‌کنند اما سردار سلیمانی سردمدار پروژه‌های ضد سعودی و اماراتی در منطقه بود. نهادهای داخلی در ایران نیز با توجه به جایگاه و اهمیت سردار سلیمانی، در مسیر این شهید بزرگوار برای خنثی کردن پروژه‌های محور شر در منطقه تلاش می‌کنند.

این تحلیلگر سیاسی فلسطینی ادامه داد: سردار سلیمانی یک مرد استثنایی در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه به شمار می‌آید. نقش وی در این خصوص محوری و غیر قابل انکار است. زمانیکه عناصر داعش به سوریه و عراق یورش بردند و در نزدیکی پایتخت‌های این ۲ کشور قرار گرفتند، سردار سلیمانی نخستین کسی بود که دست خود را برای کمک رسانی به بغداد، اربیل و دمشق دراز کرد.

این در حالیست که ائتلاف آمریکا یک نقش دروغین و رسانه‌ای در خصوص مبارزه با داعش در عراق ایفا می‌کند. واشنگتن، ریاض و تل‌آویو مراکز تربیت عناصر داعش و اعزام آنها به عراق و سوریه با هدف تجزیه و تخریب این کشورها به شمار می‌روند.

وی در خصوص ویژگی‌های اخلاقی سردار شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: دشمنان بیشتر از دوستان، از ویژگی‌های ممتاز و برجسته این سردار شهید خبر دارند؛ شجاعت وی در میدان نبرد، زیرکی و تدبیر او در آموزش و برنامه‌ریزی نظامی، تواضع وی در برخورد با فرماندهان و نظامیان و مردم عادی، نزدیکی او به تمام طرف‌های منطقه‌ای و قدرت برتر وی برای فائق آمدن بر مشکلات پیش رو و دستیابی به راهکارهای مناسب.

همانطور که جمهوری اسلامی ایران، این شخصیت کاریزماتیک را از دست داده، همپیمانان ایران و دوستان این کشور در منطقه به ویژه در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین اشغالی نیز او را از دست داده‌اند.

صالح ابوعزه ادامه داد: شعار سردار سلیمانی، اتحاد عملی بود؛ وی اعتقاد داشت که ممکن است اختلافات مذهبی، سیاسی، فکری و … میان گروه‌های مختلف وجود داشته باشد اما همگان باید برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و داعش متحد شوند. امروز نیز ما باید برای باز پس گرفتن سرزمین اشغال شده خود از دست دشمن صهیونیستی تکفیری با یکدیگر متحد شده و برای تحقق ثبات و سازندگی همکاری کنیم.

همانطور که سردار سلیمانی یکی از ارکان مقاومت به شمار می‌رود، یکی از ستون‌ها و ارکان اتحاد نیز محسوب می‌شود. پروژه سردار سلیمانی، مقاومت در تمام سرزمین‌های غصب شده بود و جریان‌های مختلف در منطقه، باید در چارچوب این پروژه، با یکدیگر متحد شوند.

این تحلیلگر سیاسی فلسطینی اضافه کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان، صاحبان پروژه‌های مخرب و ویرانگر در جهان عرب و اسلام به شمار می‌روند؛ پروژه‌هایی که بر مبنای تفرقه افکنی میان جریان‌های امت عربی و اسلامی و نابودی مفاهیم بیداری و انقلاب تدوین شده‌اند.

آنها به دنبال این هستند که مفاهیم گنگ و دروغین را بر مبنای شکست، ضعف و خواری، به جای آنچه که گفته شد، جایگزین کنند. واشنگتن، تل‌آویو و ریاض به دنبال آن هستند که عناصر قدرت در امت اسلامی را تضعیف کرده و آنها را نابود کنند. سردار سلیمانی سردمدار پروژه مقاومت در برابر نقشه‌های محور شر در منطقه به شمار می‌رود. راهی که سردار سلیمانی آن را در منطقه آغاز کرد همچنان ادامه دارد و هر آزاده‌ای در هر منطقه‌ای، از افکار سردار سلیمانی دفاع کرده و به دنبال تحقق آن است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=341773

ثبت نظر

-