معرفی ۵ ایده دارویی در دوشنبه‌های استارتاپی

  • کد خبر : 341243
  • 08 دی 1399 - 14:47
معرفی ۵ ایده دارویی در دوشنبه‌های استارتاپی

سیزدهمین دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز با معرفی ایده های استارتاپی پد دارویی واژینال، ماده موثره میکروکریستالین سلولز، ژل سوختگی نانویی، تولید ماده موثره دارویی برای سرطان و دیابت، محلول ضد شپش گیاهی برای جذب سرمایه گذار برپا شد.

پد دارویی واژینال

مریم خزایی مدیر عامل شرکت بانوی ارمغان طب در این رویداد با بیان اینکه عفونت‌های واژینال یکی از مشکلات زنان است، گفت: سالانه ۱۰ میلیون ویزیت مربوط به درمان عفونت‌های لگنی است. برای درمان این بیماری معمولا آنتی بیوتیک‌ها، شیاف و پمادهای موضعی تجویز می‌شود که مصرف متناوب آنتی بیوتیک‌ها با مقاومت دارویی در مبتلایان به این نوع عفونت‌ها همراه است.

وی یادآور شد: به منظور رفع این چالش اقدام به تولید پدهای دارویی واژینال بر پایه مواد گیاهی کردیم. این پد آهسته رهش است و حداقل عوارض را برای مبتلایان به دنبال دارد. این پد برای درمان عفونت‌های قارچی و باکتریایی واژینال و لگنی کاربرد دارد.

خزایی، میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای خرید تجهیزات و راه اندازی اتاق تمیز را ۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

ماده موثره دارویی “میکروکریستالین سلولز”

امیرحسین ابراهیمی مدیرعامل شرکت شهریور گستر کاسپین در خصوص این محصول افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد از داروهای مورد نیاز در کشور تولید می‌شود، گفت: در مقابل در حوزه مواد موثر دارویی ۴۰ درصد واردات داریم؛ به گونه‌ای که ۶۰ درصد ارز دارویی به خرید این مواد اختصاص دارد.

ابراهیمی، تولید “میکروکریستالین سلولز” را از محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: این ماده پودر سفید رنگ برای سختی دهنده، پرکننده و روکش قرص‌ها به کار می‌رود و در حال حاضر این ماده وارداتی است.

وی گفت: این شرکت برای تولید داخلی این ماده موثره دارویی نیاز به ۳.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.

تولید ۲۰ نوع ماده موثره برای سرطان و دیابت

فاطمه مرادخانی مدیرعامل  شرکت شیمی دارویی هیوافارمد نیز در خصوص این محصول افزود: تولید و ساخت ۲۰ نوع مواد موثره دارویی ضد سرطان، دیابت و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی از محصولات این شرکت است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از این ۲۰ نوع ماده موثره دارویی ۸ ماده آن در کشور تولید می شود که جوابگوی نیازهای کشور نیست. در این پروژه قادر به تولید این مواد موثره با خلوص ۹۹.۵ درصد هستیم.

هیدروژل نانویی برای سوختگی

نوشین کیانوش راد مدیر عامل شرکت نانوتریتاکیان در خصوص این محصول گفت: در ایران بیش از ۲ برابر متوسط جهانی مرگ و میر ناشی از سوختگی بروز می کند. از جمله چالش‌های کشور در این زمینه آن است که داروهای درمان سوختگی لازم است روزانه ۳ بار مورد استفاده قرار گیرد ودر هر بار استفاده باید محل زخم تمیز شود که این امر برای آسیب دیدگان سوختگی بسیار آزار دهنده است.

وی بیان کرد: برای درمان سوختگی‌های نوع اول و دوم هیدروژل‌های نانویی عرضه شده که در آن فناوری کپسوله کردن استفاده شده است.

مجری طرح گفت: در این هیدروژل از نانو ذرات کورکورمین دریافت شده از زردچوبه بهره برده شده است. این دارو علاوه بر آنکه زمان درمان را کاهش می‌دهد، میزان دوز دارویی کاهش یافته است؛ ضمن آنکه ترمیم زخم در زمان کوتاهتری انجام می‌شود.

این فناور افزود: آنتی میکروبیال، بی نیازی از برداشتن دلمه زخم و ضد التهاب و تسکین دهنده بودن از دیگر مزایای این محصول است .

شامپوی ضد شپش گیاهی

رباب خساده مدیر عامل شرکت یاس نوید پارسیان در خصوص این محصول افزود: در حال حاضر برای درمان شپش از شامپوهای ضد شپش استفاده می‌شود که این شامپوها حشره کش و سمی هستند. بر اساس آمارهای رسمی سالانه ۵۰۰ هزار ایرانی به شپش آلوده می‌شوند که برای رفع این معضل محلولی بر پایه مواد گیاهی عرضه کردیم.

وی بیان کرد: این محلول علاوه بر رفع شپش به صورت همزمان قادر به رفع “رشک” و شوره سر است؛ ضمن آنکه قادر به التیام زخم‌های ایجاد شده بر اثر شپش خواهد بود.

این فناور افزود: این دارو برای زنان باردار و کودکان کمتر از ۳ سال نیز قابل استفاده است، برای توسعه این طرح نیاز به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون تومانی است.

وی یادآور شد: رویداد دوشنبه های استارتاپی این صندوق رویدادی است که در آن استارتاپ ها با سرمایه گذاران و صندوق‌های سرمایه گذاری مواجه می‌ شوند.

عقد قرارداد ۲ میلیارد تومانی برایی یک طرح استارتاپی 

در این رویداد معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از جذب سرمایه ۲ میلیارد تومانی توسط یکی از استارتاپ های معرفی شده در دوشنبه های استارتاپی خبر داد.

سیاوش ملکی فر ادامه داد: در یکی از این رویدادها، استارتاپی پلتفرمی در زمینه ایمنی و سلامت عرضه کرده بود که موفق به جذب سرمایه ۲ میلیارد تومانی در قالب طرح هم سرمایه گذاری شد.

وی بیان کرد: در این سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و یکی از صندوق‌های پژوهش و فناوری مبلغ ۲ میلیارد تومان بر روی این طرح سرمایه گذاری کردند.

ملکی فر یادآور شد:  این شرکت از دل یک شتاب دهنده  دانش بنیان خارج شده است. چندین استارتاپ دیگر در صف مذاکره قرار دارند که در هفته های آتی خبرهای خوشی منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=341243

ثبت نظر

-