آیین ۹ دی در مازندران مجازی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 341173
  • 08 دی 1399 - 13:37
آیین ۹ دی در مازندران مجازی برگزار می‌شود

این قرارگاه روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای به امضای ” مهدی محمدی “، نوشت : با توجه و شیوع و همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و در راستای اجرای طرح جامع اعمال محدویت‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا،  برگزاری هرگونه آیین سیاسی، اجتماعی و مذهبی در مناطق دارای وضعیت زرد، نارنجی و قرمز مازندران ممنوع است.

در این اطلاعیه تاکید شده است که ویژه برنامه چهلمین روز شهادت شهید محس فخری‌زاده هم در مازندران به صورت مجازی خواهد بود.

قرارگاه هماهنگی مقابله با کرونای مازندران تصریح کرد : با هدف گرامیداشت مناسبت‌های یاد شده، مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداری‌ها باید نسبت به انجام تبلیغات محیطی، نصب بنر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تلویزیون‌های شهری و فضازی مجازی اقدام کنند.  

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، هم‌اکنون یکهزار و ۱۸۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر شمار مبتلایان به کووید۱۹ بستری در بیمارستان های مازندران از حدود ۸۰۰ بیمار به حدود هزارو  ۲۰۰ نفر افزایش یافت که رشد ۵۰ درصدی دارد.

ستاد مقابله با کرونای مازندران در نشست روز شنبه هفته جاری خود اعلام کرد که روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و شناسایی بیماران جدید روزانه در ۱۲ شهرستان استان افزایشی است.

بر اساس گزارش این ستاد، اگر الگوی رنگ بندی وضعیت کرونایی در استان های کشور را با ضریب خطر پذیری  ابتلا به ویروس کرونا همانند گذشته محاسبه شود، هر ۱۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

گلوگاه، بهشهر، نکاء، ساری، جویبار، سودکوه، آمل، نور، نوشهر، قائمشهر، فریدونکنار و  رامسر شهرستان هایی هستند که شیوع کرونا در آنها افزایشی است.

مازندران ۲۲ شهرستان دارد که بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت مبتنی بر معیار شناسایی روزانه بیماران جدید مبتلا به کووید ۱۹ وضعیت ۱۷ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان هم زرد است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=341173

برچسب ها

ثبت نظر

-