چگونه عاشق فردی باشیم که بیماری فکری دارد

  • کد خبر : 340910
  • 08 دی 1399 - 12:19
چگونه عاشق فردی باشیم که بیماری فکری دارد

 

غالبا دوست داشتن و زندگی کردن با فردی که بیماری فکری دارد سخت و حتی فکر کردن به آن نیز از توان فرد فراتر می باشد. در ادامه ما زن و شوهری را بررسی می کنیم که سال ها است با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

فکر

احساسش را درک کنید و آن را معتبر بدانید

وقتی با کسی ارتباط دارید که از لحاظ رفتاری مشکلی دارد باید ابتدا با او همدردی کنید. همدردی یعنی باید به فرد بگوییم اگر در شرایط تو بودم شاید خیلی بدتر از تو بودم لااقل تو سقفی بالای سر خود داری. و سپس آن را معتبر بشماریم. یعنی او را همینطور که هست بپذیریم تا بتواند از آن عبور کند.

احساسات

سعی کنید نگویید بیشتر تلاش کن

کسی که مشکل فکری دارد نباید به او گفت که باید بیشتر تلاش کنی چون او خود واقف به بیماری خود است. مثلا اگر کسی مشکل تنفسی داشت نباید به او بگوییم سعی کن بهتر نفس بکشی بلکه باید به او اتاقی داده که راحت در آن تنفس کند و کمک های پزشکی به او برسانیم هنگامی که دچار مشکل شد.

بیماری فکری

علایم را یاد بگیرید سپس آن ها را شخصا متوقف کنید.

بیماری های فکری هم مانند تمام بیماری ها، علائمی دارند که قبل از فوران بیماری خود را نشان می دهند. مثلا بیماری استرس دارای علائمی است که فرد ناراحت و در خود فرو می رود و بعد از بروز بیماری فرد دچار عصبانیت و مشکلات بعدی خواهد شد. حین زندگی کردن با کسی که دوستش دارید و بیماری فکری دارد حتما باید علائم آن را بشناسید و به او کمک کنید به مرحله بروز نرسد چون مشکلات بعد از آن مانند پرخاشگری، عصبانیت و… باعث انزوا فرد می شود و پیامدهای بدتری به دنبال دارند.

بیماری فکری

چگونگی معالجه را تحقیق نمایید

هر فردی با علامت بیماری فکری راه درمانی هم دارد. وقتی با کسی که مشکل فکری دارد زندگی می کنید بهترین کار این است که کنار او بنشینید و به او بگویید می دانم چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته ای تو را درک می کنم و از شرایط خود برای او بگویید و بعد راه حل بدهید.

اکنون ما جوی از کمک به درمان، اعتماد، همدردی و پذیرش را به فرد ارائه داده ایم. برای چنین افرادی درمان های زیادی مانند مراجعه به پزشک، گفتگو با روانپزشک و یا دارو وجود دارد.

راه های شاد کردن همسر خود با ساده ترین قدم ها - خوشحال کردن همسرویکی روان

مشوق حمایت بیرونی باشید و بدانید که به تنهایی نمی توانید چیزی را درست کنید

در ارتباط با فرد بیمار بهتر است بدانید که ننی توانید او را درست کنید. هیچ کس نمی تواند کس دیگری را به تنهایی درست کند و در این راه می توانید از افراد دیگر و اجتماع کلی که در آن فرد زندگی می کند کمک بگیرید.

 

>>> خبر مرتبط:

بیماری ‌های خطرناکی که همه گیر می‌شوند !

چطور زندگی شادی داشته باشید

۷ فرمول شگفت انگیز برای اینکه شاد زندگی کنید

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=340910
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.nami.org

برچسب ها

ثبت نظر

-