کاهش بیماری کرونا در کشور؛ دستاورد بزرگ طرح شهید سلیمانی

  • کد خبر : 340672
  • 08 دی 1399 - 8:18
کاهش بیماری کرونا در کشور؛ دستاورد بزرگ طرح شهید سلیمانی

 

 

کاهش کرونا در کشور:

دکتر حمید سوری دبیر علمی این طرح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش نیوز اظهار داشت: انتظار داشتیم که پس از یک ماه از اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۰ درصد در مرگ و میرها و حدود ۳۰ درصد در میزان بستری ها وکاهش کرونا که هم اکنون به موفقیت های بهتری در این زمینه دست یافتیم.

طرح شهید قاسم سلیمانی به منظورکاهش کرونا با همکاری بسیج و وزارت یهداشت از اول آذر ماه در کشور به اجرا درآمد که شناسایی به موقع بیماران کرونایی و افراد در تماس با آنان و قرنطینه سازی مناسب از مهم تر ین اهداف این طرح است.
وی تصریح کرد: هنوز زود است تا تاثیر هر یک از مداخلات اخیر به دقت مشخص شود اما می توان گفت که این طرح در کنترل بیماری کرونا نقش موثری داشته است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این طرح به استناد مطالعات بومی مناسب، استفاده از تجربیات کشورهای موفق و بهره گیری از مقالات علمی بین المللی به اجرا درآمد به عبارتی پشتوانه این طرح هم علم دنیا بود و هم  مطالعات بومی و دانش اپیدمیولوژی است.
سوری با یادآوری این که طرح شهید سلیمانی برپایه پیشگیری است و به عبارتی پیشگیری اولویت اصلی آن است،  خاطرنشان کرد: مراقبت از بیماری، تشخیص زودرس، شناسایی به موقع افراد در تماس با بیمار از دیگر اولویت های اجرای این طرح است.
وی تاکید کرد: این طرح با مشارکت مردمی درحال اجراست و توان بسیج، خانه ها و شبکه های بهداشت به خدمت گرفته شده است. شاید یکی از کم هزینه ترین طرح هایی که انتظار خوبی از آن داریم، طرح شهید قاسم سلیمانی است.

کاهش کرونا

وند بیماری کرونا شکننده است
این اپیدمیولوژیست ادامه داد: هرچند روند کاهش کروناادامه داردو مرگ و میر به کمتر از یک سوم رسیده اما روند ابتلا به کرونا همچنان شکننده است و با ساده انگاری مردم به راحتی همه موفقیت ها در این زمینه به باد می رود.
سوری افزود: رعایت نکردن توصیه های بهداشتی فقط یک کار شخصی نیست بلکه می توانند سبب ایجاد مشکلات جدی و حتی از دست دادن جان افراد دیگری شود.
وی رعایت پروتکل های بهداشتی را یک مسوولیت اجتماعی دانست و گفت: اپیدمی کرونا یک مساله صنفی، گروهی و حزبی نیست و همه مردم باید دست به دست هم دهند تا این بیماری مهار شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: هیچ وزارت بهداشتی در اقصی نقاط جهان به تنهایی، توانایی کنترل و مهار اپیدمی کرونا را ندارد و این کار بار مضاعفی را بر دوش مردم دنیا تحمیل میکند …
سوری، مغز متفکر و قوت محرک اصلی مقابله با این اپیدمی را وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: با  همراهی، همفکری و همدلی به موفقیت های خوبی در کاهش کرونا خواهیم یافت.

>>>خبر مهم:

مرگ ۱۸ سالمند در بلژیک به خاطر بابانوئلِ ناقل کرونا!

تردید مردم آمریکا درباره تزریق واکسن کرونا

تردید مردم آمریکا درباره تزریق واکسن کرونا

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=340672

ثبت نظر

-