ادعای انتخاباتی ترامپ با هدف «پول درآورن و هوادار جمع‌کردن» است

  • کد خبر : 340590
  • 08 دی 1399 - 5:12
ادعای انتخاباتی ترامپ با هدف «پول درآورن و هوادار جمع‌کردن» است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ایندیپندنت، «آدام کینزینگِر» (Adam Kinzinger) عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا امروز یکشبه در واکنش به تلاش های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور برای تغییر در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد: خدای من، تلاش کنی همه جا را به آتش بِکشی؛ چون نمی‌توانی باخت را تحمل کنی.

عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در این باره اضافه کرد: هیچ شواهدی  دال بر وقوع تقلب وجود ندارد و هیچ چیز نیست، جز خوی تندمزاجی و تئوری‌های توطئه. شرم‌آور است. حزب جمهوری‌خواه را بازسازی کنیم.

وی در این باره تصریح کرد: تمام این حرف‌هایی که دونالد ترامپ و دیگر دغل‌بازهای کنگره درباره ششم ژانویه می‌زنند، توضیح ساده‌ای دارد: آن‌ها با سرزنش دیگران و با علم به اینکه نمی‌توانند کاری پیش ببرند، فقط از این راه پول در می‌آورند و هوادار جمع می‌کنند. این مسئله غم انگیز است و یک کلاهبرداری تمام عیار است.

انتقاد تند قانون‌گذار هم‌حزبی ترامپ در حالی مطرح می شود که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا دیروز اعلام کرده بود: دیوان عالی آمریکا در قبال تقلب گسترده‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رخ داد کاملاً ضعیف و ناکارآمد عمل کرد. ما مدارک قطعی از تقلب داریم؛ اما آنها حاضر نیستند بررسی کنند و می‌گویند نه! اگر ما انتخاباتی متقلبانه داشته باشیم، کشوری نخواهیم داشت. یک نظامی جوان که در افغانستان کار می‌کند به من گفت انتخابات در افغانستان بسیار امن‌تر و بسیار بهتر از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است. انتخابات ما که میلیون‌ها و میلیون‌ها رای پستی تقلبی داشت، انتخابات یک کشور جهان سومی بود. رئیس جمهور قلابی!

این در حالیست که قرار است کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی)، حکم کالج الکترال را تائید کند؛ حال آنکه ترامپ با امتناع از پذیرش شکست، از طرفداران خود خواسته تا در آن روز به خیابان‌ها بریزند.

مراسم تحلیف احتمالی بایدن و واگذاری کاخ سفید به او، در تاریخ ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار خواهد شد.

گفتنی است، هر دو نامزد اصلی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ پیش از برگزاری و نیز پس از اتمام آن یکدیگر را به دست داشتن در توطئه‌چینی علیه هم متهم کرده‌اند؛ واقعیتی که نقصان بزرگ در کشور مدعی لیبرال دموکراسی را به وضوح نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=340590

ثبت نظر

-