سوءاستفاده از بی‌سوادان از حربه‌های دشمن است

  • کد خبر : 340487
  • 08 دی 1399 - 2:11
سوءاستفاده از بی‌سوادان از حربه‌های دشمن است

 

 

به گزارش ،  وی در دیدار مسئولان نهضت سوادآموزی استان اظهار داشت: در زمان رژیم شاه اکثر مردم بی‌سواد بودند و آگاهی نداشتند و به برکت انقلاب اسلامی ۹۸ درصد مردم قم باسواد هستند.

ابن مرجع تقلید با اشاره به اهمیت سواد و فراگیری علم افزود: انشاءالله روزی فرابرسد که هیچ بی‌سوادی در کشور نداشته باشیم، یکی از حربه‌های دشمن در هر جامعه‌ای سوءاستفاده از افراد بی‌سواد است چون سواد علمی است که به انسان آموزش‌هایی می‌دهد.

علوی گرگانی همچنین بیان کرد که انسان بی‌سواد آگاهی و قدرت تشخیص کمتری دارد اما ولی انسان باسواد خیر و شر را متوجه می‌شود و به ‌دنبال سعادت می‌رود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام راحل در سال ۵۸ دستور تاسیس نهضت سوادآموزی را دادند و باید این مسیر را تداوم داده و هیچ بی‌سوادی در کشورمان وجود نداشته باشد.

دنبال مکتبی هستیم که در ابتدای زندگی بر خواندن و سواد تاکید دارد

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: در بی ‌سوادی گرفتاری و مشکل های زیادی وجود دارد و با سوادی نعمت بسیار بزرگی است خداوند به پیامبر(ص) فرمود ای پیامبر بخوان و قرائت کن ما دنبال مکتبی هستیم که در ابتدای زندگی بر خواندن و سواد تاکید دارد.

وی با بیان اینکه از افتخارات بشر این است که باسواد باشد و جهل خود را برطرف کند خاطرنشان کرد: سواد نور و روشنایی و بینایی است و بسیار با ارزش است و شما باید درزمینه سوادآموزی بیشترین خدمت را به جامعه داشته باشید./

 

چرا مشروطه به دموکراسی منجر نشد؟‌

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=340487

برچسب ها

ثبت نظر

-