آخرین اخبار شمار قربانیان کرونا در روسیه

  • کد خبر : 340278
  • 07 دی 1399 - 22:33
آخرین اخبار شمار قربانیان کرونا در روسیه

 ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه ، امروز (یکشنبه) گزارش داد که تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور، طی یک روز گذشته، ۲۸ هزار و ۲۸۴ مورد افزایش یافته و در مجموع به ۳ میلیون و ۵۰ هزار و ۲۴۸ (۳۰۵۰۲۴۸) نفر رسیده است.

 این ستاد اعلام کرد که به طور خاص، طی ۲۴ ساعت اخیر، ۶ هزار و ۶۲۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو ثبت شده تا در کل شیوع همه گیری تاکنون ۷۸۶ هزار و ۲۰۴ مورد آلودگی در پایتخت روسیه شناسایی شده باشد.

یک روز قبل موراد جدید ابتلا در روسیه، ۷ هزار و ۴۸۰ مورد بود. به طور نسبی، تعداد افراد آلوده در پایتخت به ۰٫۸ درصد افزایش یافته است. در عین حال، طی روز گذشته ۵ هزار و ۶۳ بیمار مبتلا به کرونا از قبل در این کلانشهر بهبود یافته و متأسفانه ۷۳ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

از زمان آغاز همه گیری کرونا، در مجموع ۶۰۴ هزار و ۶۰۴ بیمار (۷۶٫۹ درصد از کل افراد آلوده در کشور) در مسکو بهبود یافته و ۱۰ هزار و ۹۱۳ مورد مرگ هم ثبت شده است. در حال حاضر، ۱۷۰ هزار و ۶۸۷ نفر در پایتخت روسیه همچنان تحت درمان هستند.

طبق این اطلاعات، طی یک روز گذشته، در سن‌پترزبورگ، ۳ هزار و ۷۶۱ مورد عفونت، در منطقه مسکو – ۱۶۰۹، در منطقه نیژنی نوگودراد – ۴۹۹ مورد، در منطقه سه‌وردلوفسک – ۴۰۹ مورد و در منطقه پسکوف – ۳۹۸ مورد شناسایی شد.

تعداد موارد به اصطلاح فعال، یعنی بیمارانی که در حال حاضر تحت درمان هستند در روسیه به ۵۴۴ هزار و ۶۴۱ افزایش یافته است.

تعداد شهروندان روس بهبود یافته طی ۲۴ ساعت اخیر، ۲۴ هزار و ۳۹۰ نفر افزایش یافت و در مجموع به دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۸۲۹ (۲۴۵۰۸۲۹) نفر رسیده است. بدین ترتیب، ۸۰٫۳ درصد از کل افراد آلوده در کشور دیگر بهبود یافته‌اند.

به طور خاص، طی روز گذشته در سن پترزبورگ -۳ هزار و ۲۸ نفر، در منطقه مسکو – ۱۳۴۹ نفر، در منطقه کارلیا – ۵۱۷ بیمار، در منطقه نیژنی نووگوراد – ۴۲۰ بیمار و در منطقه سه‌وردلوفسک – ۴۱۱  بیمار پس از درمان، از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

ضمن اینکه، تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه هم در روز گذشته با ۵۵۲ مورد افزایش، در کل به ۵۴ هزار و ۷۷۸ رسیده است.

 به طور خاص، طی یک روز ۷۴ مورد مرگ در سن پترزبورگ، در منطقه راستوف – ۲۲ مور ، در منطقه مسکو – ۲۱ مورد، در منطقه کراسنویارسک – ۱۸ مورد و در مناطق وارونژ و سه‌وردلوفسک – ۱۷ مورد ثبت شده است.

 علاوه بر این، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز امروز اعلام کرد که ویروس کرونای جدید و جهش یافته‌ای که در اواسط دسامبر در انگلیس کشف شد، در حال حاضر در روسیه وجود ندارد. به گفته مقامات این سازمان، در صورت ورود این نوع ویروس، عواقب وحشتناکی به همراه نخواهد داشت و پزشکان روسی، قادر به کاهش عواقب جدی آن برای بیماران هستند. ضمن اینکه واکسن روسی “اسپوتنیک-۵” نیز قادر است در برابر این نوع جهش یافته ویروس، مقاومت کند.

این سازمان همچنین یادآور شد که تا به امروز، پزشکان روسی بیش از ۸۹ میلیون آزمایش برای تشخیص عفونت ویروس کرونا انجام داده‌اند و در این رابطه، ۶۵۶ هزار و ۱۰۵ نفر به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تحت نظارت پزشکی باقی مانده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=340278

ثبت نظر

-