لایحه بودجه ۱۴۰۰، بودجه تسلیم و توهم است

  • کد خبر : 340080
  • 07 دی 1399 - 20:03
لایحه بودجه ۱۴۰۰، بودجه تسلیم و توهم است

 جواد نیک بین در نشست علنی امروز (یکشنبه ۷دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در تذکری به دولت و مجلس، گفت: بیش از هفت سال، همه کارهای کشور را به برجام گره زدیم و باز هم متاسفانه حرف از مذاکره می‌زنیم؛ باید بدانیم مشکلات کشور از طریق مذاکره با جو بایدن آمریکایی حل نمی شود بلکه یک جو غیرت سلیمانی لازم دارد.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چند ده میلیون تن کالاهای اساسی در گمرکات دپو شده و این موضوع ارتباطی به مذاکره و تحریم ندارد؛ دچار خودتحریمی شدیم و سوءمدیریت های دولت در هفت سال گذشته این کشور را دچار آسیب کرده و یک بار هم معذرت خواهی نکردند.

وی ادامه داد: پشت تریبون می‌گویند به همه قول هایمان عمل کردیم؛ شما به قول هایتان در مقابل بایدن‌ها و ترامپ‌ها عمل کردید اما در مقابل مردم نه؛ نهاده های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شود اما بر اساس ارز ۲۵ هزار تومان در کشور پخش می‌شود. این مسائل چه ربطی به تحریم دارد، شما خودتان مردم را تحریم کرده اید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهور، افزود: والله با مذاکره مشکلی نداریم بلکه با سوء مدیریت، نارضایتی عمومی، عدم نظارت بر قیمت‌ها و توزیع ناعادلانه ثروت مشکل داریم؛ این مسائل ربطی به مذاکره ندارد بلکه به شخص شما مربوط می‌شود.

نیک بین خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: این روزها در خانه نشسته اید و می‌خواهید از راه دور مشکلات را حل کنید؛ باید در میان مردم باشید. از آقای رئیسی و قالیباف تشکر می‌کنم که میان مردم می‌روند و مشکلات را از نزدیک می‌بینند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس قوه مجریه، گفت: اینکه شما بورس را به قتلگاه سرمایه های مردم تبدیل کردید و مشکلات کمبود بودجه را از جیب مردم به دست می‌آورید ربطی به تحریم ندارد؛ اینکه همه روستاها و شهرها مشکلات محدوده شهری دارند و می‌خواهند خانه بسازند چه ربطی به تحریم دارد. اینها به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ربط دارد که باید درست شود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این که کارمندان را به صورت شرکتی استخدام کرده و مثل برده کار می‌کشید اما کمترین حقوق را پرداخت می‌کنید که به تحریم مربوط نمی شود بلکه سوء مدیریت است.

وی ادامه داد: زمین های معوض در بردسکن، کشمش خلیل آباد، حسین آباد کاشمر و کوهسرخ را دریابید تا به مشکل امنیتی تبدیل نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: لایحه بودجه، بودجه تسلیم و توهم است؛ این لایحه با درآمدهای غیرواقعی و مصارف غیرواقعی تر مواجه است. درآمدها بر اساس اگرها نوشته شده و درآمدها بر اساس اگر تحریم برداشته شود، اگر سهم‌مان در اوپک افزایش یابد نوشته شده است لذا ۳۱۹ هزار کسری دارد.

نیک بین تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند کسری بودجه، ام خبائث است و ام خبائث تبدیل به فساد می‌شود لذا مجلس شورای اسلامی اجازه نمی دهد بودجه فسادآور در قوه مقننه تایید و تصویب شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با فروش اوراق می‌خواهد آینده فروشی کند؛ اگر می‌خواستید کار زیربنایی کنید قبول داشتیم اما می‌خواهید با آینده فروشی پول نقد بگیرد و خرج حقوق و امور جاری کنید که ممنوع است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش منابع ریالی وقتی انجام می‌شود که پایه های مالیاتی بالا رود؛ چرا از خانه های خالی، ماشین های لوکس، اجناس خاص مالیات گرفته نمی شود؟؛ مالیات فقط باید از معلم، کارگر و کارمند کسر شود؟؛ چرا از نجومی بگیرها مالیات کسر نمی شود؟.

وی ادامه داد: این دولت در میان همه کشورهای جهان ضعیف ترین دولت در ارتباطات جهانی است زیرا تمام تلاش خود را برای ارتباط با چهار کشور داشت که در آن هم ناکام ماند، از طرفی سهم کشورمان از یک هزار میلیارد تومان از واردات کشورهای اطرافمان چقدر است؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=340080

ثبت نظر

-