خرید واکسن چینی کرونا توسط هلال احمر ایران+عکس

  • کد خبر : 339995
  • 07 دی 1399 - 18:49
خرید واکسن چینی کرونا توسط هلال احمر ایران+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، به‌گفته‌ی رئیس جمعیت هلال احمر ایران، این مرکز با دستور وزیر بهداشت در خرید واکسن کرونا مشارکت می‌کند. کریم همتی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که رایزنی‌ها برای خرید واکسن آغاز شده است و با هماهنگی سازمان غذا و دارو، قیمت و نوع واکسن مشخص می‌شود. همتی اضافه کرد: « … به هر حال منبع ما از منابع موجود در بازار است که تهیه خواهد شد.»
به‌گفته‌ی رئیس جمعیت هلال احمر، در مرحله‌ی اول یک میلیون دوز توسط این تشکل خریداری می‌شود؛ اما «یکی از خیرین هم دارد به ما کمک می‌کند که از خارج از کشور مقداری واکسن خریداری و برای ما ارسال کند که البته تعداد این واکسن‌ها زیاد نیست.»


خرید واکسن چینی کرونا توسط هلال احمر ایران+عکس

به گزارش ایسنا، منبعی که قرار است هلال احمر از آن واکسن کرونا تهیه کند، چین است. خرید واکسن از طریق صندوق کواکس که واکسن‌های مورد تأیید را برای دسترسی عادلانه‌ی تمام کشورها عرضه می‌کند نیز درحال انجام است و رئیس کل بانک مرکزی چند روز پیش از حل شدن مشکل واریز پیش پرداخت خبر داد. به ‌گفته‌ی عبدالناصر همتی، واکسن‌ کرونا در بهترین حالت ممکن است اواخر دی‌ماه به ایران برسد.
آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی به‌زودی آغاز می‌شود و به‌ گفته‌ی دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا، ۶۰ هزار ایرانی برای تزریق آزمایشی آن داوطلب شده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=339995

برچسب ها

ثبت نظر

-