واژه تدبیر و امید قربانی ضعف مدیریت دولت فعلی

  • کد خبر : 339956
  • 07 دی 1399 - 18:13

  غلامرضا منتظری  نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز ( یکشنبه ۷دی ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: درود و رحمت پروردگار به ارواح پاک شهدا، امام شهدا، بویژه سردار دلها، حاج قاسم شهید، که با هنر بی بدیل شهادت خویش، به اسوه مانای استقامت و ایثار، برای همه عصرها و نسل ها مبدّل گردید. 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: باید همگان بپذیریم که برای رشد و اعتلای بیشتر ایران اسلامی و عبور از پیچِ تاریخی و گشودن گره های اقتصادی، به جای امیدِ واهی به بیگانگان، باید دستِ همّت بر زانوی اراده ی خویش بگذاریم، با نگاه به درون و باور ظرفیت های داخلی، موسی صفت، پرچم «واللهُ مَعنا» را بر بام اندیشه خود به اهتزاز درآوریم که در این صورت، فراعنه عصر نیز در نیل عزم و اراده ی مؤمنان غرق خواهند شد؛ لذا شایسته است که در همه حال، باورمان باشد که خدایا بی تو هیچیم، با تو همه چیز.

وی افزود: در آئین حکمرانی، انتخاب واژگانی نظیر تدبیر و امید ، گزینشی هوشمندانه و نوید بخش قلمداد می شود، امّا افسوس، دیری نپایید که این واژگان، قربانی ضعف مدیریت گردیدند و کلید طلایی وعده داده شده تدبیر، نه تنها گره گشا نبود، بلکه با افزودن قفل های متعدد بر پای اقتصاد و معیشت کشور و رشد بی رویه ی قیمت ها، چشم امید مردم را کم فروغ و بذر بی اعتمادی را تکثیر نمود؛ لذا در این شرایط، قلمرو نگاه ملت شریف ایران، به مجلس امید و انتظار معطوف شده است؛ بر این اساس، باید مجلس در اسرع وقت، از بسته های پیشنهادی امیدبخشِ خویش، بویژه در مسائل اقتصادی و کنترل قیمت ها، در مراسمی ویژه رونمایی نماید و دولت را به تحقق آنها ترغیب و مکلّف سازد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: در شرایطی که دشمنان، از کمانِ مکر و حیله ی خویش، تیرهای سمیِ تفرقه و ناامیدی و تحریم را، به سوی ملّت و ارکانِ نظام نشانه گرفته اند، اتخاذ مواضعی نسنجیده، خلاف قانون، تضعیف کننده مجلس و شورای نگهبان و مغایر با مصالح ملّی، آن هم در شرایطی که رهبر حکیم انقلاب، همگان را به وحدت و انسجام ملّی فرامی خواند، چه منطقی دارد؟ پازل جدول چه کسانی را کامل می کند؟ چرخ کدام آسیاب را به حرکت درمی آورد؟ و در یک کلام: أینَ تَذهبون؟

منتظری اظهار کرد: مقام معظم رهبری از دو رکن اساسی تحوّل کشور، یعنی اقتصاد و فرهنگ بعنوان اولویت های مجلس سخن به میان آوردند، ولی تا کنون در نطق های این سخنگاه، فرهنگ و دغدغه های نقش آفرینان فرهنگی، سهم زیادی نداشته است. برای تحقّق این امر، نیازمند تحول در نگاه مسئولان و تحول در منابع و اعتبارات هستیم.

وی ادامه داد: اگر باور داریم که فرهنگ اکسیژنی حیات بخش و هویت ساز است و مبدأ همه تحولات است!  اگر باور داریم که فرهنگ و تمدن اسلامی، نشان سربلندی ما در تاریخ تمدن جهانی است! پس چرا باید سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور، کمتر از دو درصد باشد؟ چرا نوع نگاه و دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری، در کلام و کارنامه¬ی متولیانِ فرهنگی کم فروغ است؟ چرا نقش آفرینانِ فصولِ درخشانِ فرهنگ، پیوسته از کاستی ها و مشکلات خود حکایت می کنند؟ یک آفرینشگر هنری، تا کی برای دلِ خود، بنویسد، بنگارد، بسازد، بنوازد، بسراید و به تصویر کشد؟ 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس افزود: گلستان ایران اسلامی با وجود سرسبزی، از محرومیت های فراوانی رنج می برد؛ پیشانی کشاورزان و دامدارانش، هر روز از کمبودها پُرچین تر می شود! پروژه پتروشیمی اش، ۱۴ سال، بسان استخوان در گلو مانده است!کمبود آب آشامیدنی گرگان و آق قلا، از آینده نگران کننده ای خبر می دهد! منطقه آزادش که می تواند سیمای گلستان را متحول سازد، در انتظار صدور مجوز لحظه شماری می کند! سالن ۶ هزارنفره ی بسکتبالش، در گام های اولیه درجا می زند! خلیج گرگانش، در سکوتِ خشکیِ تدریجی اش، تولّد ریزگردها و تهدیدات زیست محیطی را فریاد می زند! راه های غیراستانداردِ آق قلا، به جاده مرگ مشهور شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=339956

ثبت نظر

-