سرانجام بازنگری در لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها

  • کد خبر : 339483
  • 07 دی 1399 - 12:09
سرانجام بازنگری در لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها

 

 

تهران (پانا) – مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران درباره بازنگری در لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها توضیحاتی داد.

علی مفاخریان در گفت‌وگو با پانا درباره لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها اظهار کرد: «در مورد این لایحه مشاور گرفته شد و مجددا مورد بازنگری قرار گرفت. اکنون لایحه‌ اصلاح‌شده‌، آماده است و منتظر هستیم ابهاماتی که در کمیسیون‌های شهرسازی مطرح شده بود مرور شود. پاسخ‌ها آماده شده است که نسبت به طرح قبلی پخته‌تر است. لایحه‌ اصلاحی بعد از اینکه در کمیسیون‌های شهرسازی، خدمات‌شهری و اجتماعی رسیدگی شود، در صحن شورا مطرح و بحث می‌شود.»

وی درباره جزئیات اصلاحات لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها گفت: «کلیات طرح‌ نسبت به گذشته فرق نکرده است اما جزئیات اینکه کدام پیاده‌راه مشمول استفاده از این ظرفیت می‌شود با کمک مشاورین بررسی شده است. در این طرح تاکید شده است که حقوق شهروندان در عبور و مرور از پیاده‌راه‌ها رعایت شود و اختلالی در این امر ایجاد نشود.»

 

لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها

 

مفاخریان تصریح کرد: «همچنین از فضای عرض موثر مازادی که در اختیار پیاده‌روهای برخی اصناف وجود دارد نیز می‌توان استفاده کرد. دسته‌بندی این اصناف مشخص شده است. شیوه‌ جداسازی این فضاها، ایجاد فضای سبز، روشنایی و حریم آن نیز مشخص می‌شود و دستورالعمل‌های اجرایی آن آماده شده است.»

 

لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره به لایحه تهران بیدار و در پاسخ به این سوال که شرکت ساماندهی مشاغل چه نقشی در اجرای این لایحه دارد، گفت: «در جریان این لایحه نیستم اما یک موضوعی در رابطه با بحث مشاغل در گذشته مطرح بوده که در مصوبات قدیم مورد پیگیری قرار گرفت تا طبق آن شهر در شب هم زنده باشد و امکان ارائه خدمات وجود داشته باشد. دستگاه‌های دیگری همچون نیروی انتظامی و مجموعه‌های دیگر غیر از شهرداری و مدیریت شهری مشکلاتی در این زمینه دارند که باید ملاحظات آنها نیز مد نظر قرار بگیرد.»

وی ادامه داد: «اکنون شب‌بازارها را در دستورکار داریم و سعی می‌کنیم که موضوعات شب‌بازار را با هماهنگی مناطق دنبال بکنیم. اگر نیروی انتظامی به آنها مجوز دهد و فعالیت آنها مشکل ایجاد نکند، می‌توان پس از شیوع کرونا فعالیت‌ها را در شب هم گسترش داد.»

 

>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=339483

برچسب ها

ثبت نظر

-