رونمایی از خودروی لادا نیوا تراول ۲۰۲۱

  • کد خبر : 338466
  • 06 دی 1399 - 19:09
رونمایی از خودروی لادا نیوا تراول ۲۰۲۱

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از زومیت، لادا نیوا خودرو آف‌رود روسی است که تولید آن در سال ۱۹۷۷ آغاز شد و به سرعت به‌عنوان راه‌ حلی مطمئن برای تسخیر جاده‌های روسیه شهرت یافت. نیوا یکی از معدود خودروهای دوران اتحاد جماهیر شوروی است که می‌توان آن را در واقع خوب قلمداد کرد و به سراسر جهان صادر می‌شود و به‌ویژه در سرزمین اصلی اروپا محبوب است.

نسخه‌ی جدید نیوا، شباهت بسیار زیادی به تویوتا RAV4 دارد. قسمت جلوی آن شباهت زیادی به تویوتا RAV4 جدید دارد؛ خودرویی که قیمت آن در روسیه تقریبا سه برابر نیوا است. با توجه به اینکه RAV4 یکی از پرفروش‌ترین محصولات در سراسر جهان به شمار می‌رود، منطقی به نظر می‌رسد که لادا بخواهد از این طرح تقلید کند. متأسفانه تقلید از تویوتا RAV4 در عملکرد، خیلی دشوارتر به نظر می‌رسد؛ بنابراین ساده‌ترین راه تقلید از برخی تغییرات جزئی در ظاهر بیرونی خواهد بود.

شاسی‌بلند کوچک و مخصوص آف‌رود VAZ-2123 که ابتدا در سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه شده بود، به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز و خودروساز روسی AvtoVAZ و با نام شورولت نیوا در سال ۲۰۰۳ مجدداً ساخته شد. چند ماه پیش جنرال موتورز از توافق خارج شد و موافقت کرد ۵۰ درصد سهام خود را به این خودروساز روسی بفروشد. این شاسی‌بلند کوچک و توانمند برای رونمایی در سال ۲۰۲۱ بازگشته و اکنون دارای نشان لادا، نام نیوا تراول (Niva Travel) و برخی اصلاحات در ظاهر طراحی است.

تولید لادا نیوا تراول هفته گذشته در روسیه آغاز شد و نسخه خشن و آف‌رود آن، اولین محصولی بود که وارد خط مونتاژ شد. این شاسی‌بلند مجهز به لوله ورودی هوا (اسنورکل) استاندارد است و از سپر پلاستیکی بدون رنگ و لاستیک‌های آف‌رود بهره می‌برد؛ نیازی به ذکر نیست که سیستم چهارچرخ محرک دائمی استاندارد برای رانندگی در هر مسیری، قابلیت دارد.

طراحی قسمت جلوی خودرو تا حدی از حالت تویوتا RAV4 الهام گرفته است و ‌اکنون از چراغ‌های جلو مدرن‌تر و کاپوت بازطراحی‌شده با چین‌های برجسته بهره می‌برد. جلوپنجره بسیار بزرگ‌تر از قبل است و تغاری‌‌های گل‌گیر در مقایسه با مدل قبلی Niva که با نام شورولت تولید می‌شد، چهارگوش‌تر هستند. چراغ‌های عقب اکنون از نوع LED کامل هستند و لادا تغییراتی هم در سپر عقب ایجاد کرده است.

تصویری از فضای داخل کابین منتشر نشده است؛ اما گفته می‌شود مهندسان روسی تغییرات اساسی در آن ایجاده کرده‌اند. درباره سیستم محرکه تنها می‌توانیم بگوییم که پیشرانه ۱٫۷ لیتری بنزینی با قدرت ۸۰ اسب ‌بخار و ۱۲۷ نیوتن‌متر در زیر کاپوت وجود دارد که نیروی آن از طریق جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی به هر دو محور هدایت می‌شود. مطمئناً این خودرو شاسی‌بلند قصد ندارد رکوردی در نوربرگ‌رینگ ثبت کند؛ زیرا لادا نیوا ۱۹ ثانیه طول می‌کشد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

Niva در ماه جولای در پی تصمیم جنرال موتورز برای پایان دادن به سرمایه‌گذاری مشترک، به نشان Lada تغییر یافت. اکنون و تنها چند ماه بعد از پایان قرارداد، نسخه فیس‌لیفت این خودرو ارائه می‌شود. جزئیات مربوط به قیمت اعلام نشده است؛ اما قیمت مدل قبلی از ۹۶۰۰ دلار شروع می‌شد و تیپ‌های آپشنال آن با قیمت ۱۱,۵۰۰ دلار به فروش می‌رسید.

لادا نیوا ۲۰۲۱ نباید با آف‌رود کلاسیکی که قبلا با همین نام به فروش می‌رسید، اشتباه گرفته شود؛ زیرا این مدل بدون حاشیه با عنوان خودروی ۴x۴ به فروش می‌رسد و از زمان عرضه آن در سال ۱۹۷۷ تغییر زیادی نکرده است. در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودروی مسکو که AvtoVAZ از کانسپت ۴x4 Vision رونمایی کرد، مدلی کاملا جدید از Niva پیش‌نمایش شد؛ اما هنوز هم منتظر رونمایی از مدل تولیدی آن هستیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=338466

ثبت نظر

-